44 Ford gpw
5 posters
Side 1 av 1
44 Ford gpw
Hei, jeg har en orginal 1944 Ford gpw.
Har fått motor trøbbel og lurer på om noen har noe gode tips på hvor jeg skal begynne og skru.
Jeg var ute og kjørte da det begynte og komme mange lyder fra motor, jeg mistet motor kraft og den stoppet når jeg trykket inn clutchen. jeg får ikke starten den med startknappen, men får trillet den i gang om jeg holder høyt turtal, noe jeg prøvde bare en gang. Motoren er mye tyngre en vanlig om jeg prøver og tørne den med startsveiva, men klarer tørne den.
Jørgen
Har fått motor trøbbel og lurer på om noen har noe gode tips på hvor jeg skal begynne og skru.
Jeg var ute og kjørte da det begynte og komme mange lyder fra motor, jeg mistet motor kraft og den stoppet når jeg trykket inn clutchen. jeg får ikke starten den med startknappen, men får trillet den i gang om jeg holder høyt turtal, noe jeg prøvde bare en gang. Motoren er mye tyngre en vanlig om jeg prøver og tørne den med startsveiva, men klarer tørne den.
Jørgen
jørgen Feed- Antall Innlegg : 3
Re: 44 Ford gpw
prøvd å tørne uten tenpluggene i?
Hilmar- Antall Innlegg : 61
Nei det har jeg ikke gjort, er det for og sjekke kompresjon? bør den bli lettere uten plugger i?
Når du skrur ut pluggene forsvinner kompen og motoren skal snurre lett rundt
Lykke til!
Lykke til!
Hilmar- Antall Innlegg : 61
Jørgen, utifra beskrivelsen tror jeg du skal la noen motorkyndige ta en titt, ikke tvangsstart den før du vet hva maskinisten feiler. Sjekk olje og kjølevæske for varmkjøring av motor, hørtes ikke bra ut.
Trond
Trond
trond overvik- Antall Innlegg : 130
Det KAN være ventilproblemer også der !!! Jeg ville nok ha sjekket den motoren grundig før neste start !!!trond overvik skrev:Jørgen, utifra beskrivelsen tror jeg du skal la noen motorkyndige ta en titt, ikke tvangsstart den før du vet hva maskinisten feiler. Sjekk olje og kjølevæske for varmkjøring av motor, hørtes ikke bra ut.
Trond
ED
ERIK D- Antall Innlegg : 8
Takk for tipsene.
Jørgen
Jørgen
Skru ut starteren, den kan stå i inngrep.
Før startmotoren skjærer seg kommer det mange lyder.
Tenker du finner feilen der, hvis du hadde oljetrykk.
Lykke til
Per kj.
Ps. Jeg henter ny moror til min Ford på onsdag.
Før startmotoren skjærer seg kommer det mange lyder.
Tenker du finner feilen der, hvis du hadde oljetrykk.
Lykke til
Per kj.
Ps. Jeg henter ny moror til min Ford på onsdag.
Per Kj- Antall Innlegg : 16
Side 1 av 1