HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Bremser på Ford GPW

2 posters

Go down

Bremser på Ford GPW Empty Bremser på Ford GPW

Poste by hpt Søn 3 Jul 2011 - 10:53

Har en 45 mod Ford GPW. Overhalte i fjor hovedbremsesylinderen på min 45 mod Ford GPW - med meget bra resultat. Fikk imidlertid ikke luftet bremserøret på venstre forhjul - noe som nå gjør at jeg er "off road" da bremseeffekten på det hjulet i praksis er borte. Har prøvd å få løsnet lufteskruen, men finner ikke verktøy som passer og tør ikke prøve å være for hardhendt med noe som bare nesten passer. Har fått tak i original fastnøkkel til verktøysatsen, men den er for "løs" til at den kan brukes med noe makt. Lufteskruen er av den korte typen med dimensjon mellom 6 og 7 mm (usikkker på hva tommedimensjonen heter). Har også prøvd å få tak i pipe i tommer, men finner ikke noe under 1/4 toms.. Som mange vet er det jo litt dårlig plass, selv om jeg har tatt av bremesrøret. Har ny lufteskrue, så jeg behøver ikke "spare" den gamle

Har noen noe tips?


hpt

Antall Innlegg : 18
Join date : 05.08.2010

Til Toppen Go down

Bremser på Ford GPW Empty Re: Bremser på Ford GPW

Poste by Arne Tor 7 Jul 2011 - 15:39

Hei
Jeg hadde samme problem, fikk skrudd ut en med å spraye godt med rustløser/smøremiddel. Så skru forsiktig med fastnøkkel (fra Biltema ) Men det skal ikke mye til før den knekker, endte med å bytte hele bremsesylinder på den ene siden forran. Mulig det er greit å borre den ut etter demontering om den knekker. Det har jeg ikke prøvd.

Arne.H
Arne
Arne

Antall Innlegg : 74
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Røyken

Til Toppen Go down

Bremser på Ford GPW Empty Re: Bremser på Ford GPW

Poste by hpt Lør 9 Jul 2011 - 16:17

Fikk det til!!

Måtte kapitulere og fikk hjelp av en god nabo som er lanbruksmekaniker. Løsningen ble at vi varmet opp lufteskruen flere ganger med et skjærebrenner apparat, og så banket på en 6 mm pipe mens den var varm (da presset den seg på og satt veldig godt). Da løsnet den til slutt, og kunne skues helt ut på vanlig måte. Brukte samme metoden på de to bakre også som hadde samme dimensjon. Lufteskruene kom ut både hele og funksjonelle. Har byttet to av dem ut med nyere type som har større dimensjon for feste av fastnøkkel, men beholdt en av de gamle. Slipte den til slik at den passer en vanlig 6 mm pipe til senere bruk.

Byttet samtidig ut de fleksible bremseslangene på forhulene, og har nå kun sjrmøretappen med luftingen igjen.

Hans Petter

hpt

Antall Innlegg : 18
Join date : 05.08.2010

Til Toppen Go down

Bremser på Ford GPW Empty Re: Bremser på Ford GPW

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet