HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Ford Gpw Torque spring lean down problem

3 posters

Go down

Ford Gpw Torque spring lean down problem Empty Ford Gpw Torque spring lean down problem

Poste by okillin Ons 9 Jun 2010 - 15:35

Først en stor gratulasjon for jobben med nye Forumet, ser veldig bra ut så langt! Very Happy
Så til saken, Det er montert fjærer med "arc" bue foran på min Ford GPW -42 som nå begynner å bli ferdig restaurert. Ved sammensetting oppdager jeg att når Torque Spring jekkes/monteres på plass til shackle med pivot bolt, "senkes" venstre siden foran ca 1"-1,5". affraid
Høyre side bak kommer litt opp og dette ser ikke så vakkert ut. (Så kallt T.S. lean down V.S.foran står det beskrevet på G 503)
Har noen ett godt råd her for hva som kan gjøres for å rette opp skjevheten. Shocked
okillin
okillin

Antall Innlegg : 3
Join date : 09.06.2010
Bosted : Prestegårdsjordet 10, 7130 Brekstad

Til Toppen Go down

Ford Gpw Torque spring lean down problem Empty Re: Ford Gpw Torque spring lean down problem

Poste by Rune P Ons 9 Jun 2010 - 18:24

Mange setter på litt stivere fjærer (eller litt mindre brukte ?) på den siden som trenger det . Det kan jo bli bra, hvis du får tak i maken fjær som andre siden men med bedre spenst .
Dette er et problem som veldig mange har over hele kloden men ingen har vel egentlig ikke noe veldig god løsning. Såvidt jeg vet da.

Tidlige jeeper skal ikke ha den torsjonsfjæra og da forsvinner jo problemet. Jeg har en sånn tidlig jeep uten den fjæra som er ganske rett. Men den har jo det problemet som gjorde at fjæra kom på de seinere jeepene. Folk som har prøvd jeepen min uten at jeg har fått advart mot dette har forstått betydningen av å ha fjæra. Ved en brå brems er plutselig jeepen i motsatt kjørebane. Men orginalt er orginalt på den jeepen for meg. Den skal være sånn og jeg er vant til det.

På en annen jeep jeg har som det ikke er så nøye med har jeg satt på en torsjonsfjær på den andre siden også så da er jo både jeepen rett og trygg å kjøre med.
Hvis det går å si at en jeep er trygg da. Rolling Eyes

Kansje noen andre har løsninger som er bedre ?
Rune
Rune P
Rune P

Antall Innlegg : 7
Join date : 08.06.2010

Til Toppen Go down

Ford Gpw Torque spring lean down problem Empty Re: Ford Gpw Torque spring lean down problem

Poste by torfinn9990 Fre 11 Jun 2010 - 20:00

okillin skrev:
Så til saken, Det er montert fjærer med "arc" bue foran på min Ford GPW -42 som nå begynner å bli ferdig restaurert.

Hva mener du med "arc" bue ? Arc betyr jo bue på engelsk.

Torfinn

torfinn9990

Antall Innlegg : 13
Join date : 11.06.2010

Til Toppen Go down

Ford Gpw Torque spring lean down problem Empty Beklager!!!!!!

Poste by okillin Fre 11 Jun 2010 - 22:28

Glemte vel parentesen rundt det norske ordet da, har du noe mere positivt å komme med?
okillin
okillin

Antall Innlegg : 3
Join date : 09.06.2010
Bosted : Prestegårdsjordet 10, 7130 Brekstad

Til Toppen Go down

Ford Gpw Torque spring lean down problem Empty Re: Ford Gpw Torque spring lean down problem

Poste by torfinn9990 Fre 11 Jun 2010 - 22:38

Mente ikke å være belærende på noen måte, Embarassed ville bare vite om du har montert noen spesielle fjærer foran. De tidlige fjærene foran var forskjellig på høyre og venstre side, pga mer vekt på ene siden. Senere ble det omgjort til like fjærer på begge sider. Du kan jo evt prøve å bytte om fjærene høyre /venstre og se om det hjelper.

mvh
Torfinn

torfinn9990

Antall Innlegg : 13
Join date : 11.06.2010

Til Toppen Go down

Ford Gpw Torque spring lean down problem Empty T S lean down L H front!

Poste by okillin Lør 12 Jun 2010 - 0:15

Takk for interessen, fjærene var montert da jeg kjøpte den i 2000 og ser ut til å være "orginale" Begge har like stor bue og komprimerer/ bøyes like mye ved samme belastning/vekt, helt til jeg jekker på plass T. S. i sjakkel da! Bilen har plate som viser leveringsdato 8. april -42. G503 forumet nevnte også problemet så det er jo ganske vanlig har jeg skjønt etterhvert da dette er ett forsøk på fix av problemet, med farlig dreining/sjening under hard oppbremsing, litt ut i produksjonen. Tror Rune P sitt innlegg og ditt nok forklarer problematikken og man må vel velge en løsning blandt disse foreslåtte fra dere. Lær å lev med det sa de på Depot Moan og det kan jeg vel saktens også klare. Smile
okillin
okillin

Antall Innlegg : 3
Join date : 09.06.2010
Bosted : Prestegårdsjordet 10, 7130 Brekstad

Til Toppen Go down

Ford Gpw Torque spring lean down problem Empty Re: Ford Gpw Torque spring lean down problem

Poste by Rune P Søn 13 Jun 2010 - 11:04

Jeep fra April 42 hadde ikke torsjonsfjæra når den var ny. Jeg anbefaler deg ikke å ta den av pga. sikkerheten .
Rune P
Rune P

Antall Innlegg : 7
Join date : 08.06.2010

Til Toppen Go down

Ford Gpw Torque spring lean down problem Empty Re: Ford Gpw Torque spring lean down problem

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet