HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Willys MB 1945

2 posters

Go down

Willys MB 1945 Empty Willys MB 1945

Poste by EinarF Tir 22 Nov 2011 - 23:34

Jeg besitter en (etter min mening) svært spennende Willys, med en unik sivil historie fra sent på førtitallet.
Jeepen har kommet hit ifm. Marshall hjelpen. Men ettersom den sannsynligvis ikke har vært benyttet av det norske forsvaret i noen grad, vil det glede mitt hjerte om den kan tas vare på som den er - i lokalmiljøet.
Den har fungert som bergingsbil i Elverum og Hamarområdet frem til ca 1970 , og var en velkjent del av veibildet den gang.
Mang en fortapt bilfører har fått bistand av bilen med sitt mannskap.
Jeepen er godt bevart, men noen utbedringer/reparasjoner må gjøres. Dette kan jeg om ønskelig bistå med etter næremere avtale.
Det er hard-topp og dører, og den er bra.
Det er ønskelig at jeepen skal eies av en person(mann/kvinne) fra Hedmark området, med jeep interesse og sans for lokalhistorikken som følger bilen.


Ta kontakt med meg dersom du føler dette er noe for deg. Prisen må vi diskutere etter at du har fått bilder.
Bilder sendes kun til interessenter som oppfyller ovennevnte ønsker/krav.
einarfos(snabela)c2i.net
952-fireto-034
Mvh 440 Einar farao

EinarF
EinarF

Antall Innlegg : 47
Join date : 08.06.2010
Bosted : Palmekysten

Til Toppen Go down

Willys MB 1945 Empty Rimelig transport kan ordnes

Poste by EinarF Man 28 Nov 2011 - 0:28

Jeg kjører til østlandet før jul. Grei deal for transport av jeepen.

EinarF skrev:Jeg besitter en (etter min mening) svært spennende Willys, med en unik sivil historie fra sent på førtitallet.
Jeepen har kommet hit ifm. Marshall hjelpen. Men ettersom den sannsynligvis ikke har vært benyttet av det norske forsvaret i noen grad, vil det glede mitt hjerte om den kan tas vare på som den er - i lokalmiljøet.
Den har fungert som bergingsbil i Elverum og Hamarområdet frem til ca 1970 , og var en velkjent del av veibildet den gang.
Mang en fortapt bilfører har fått bistand av bilen med sitt mannskap.
Jeepen er godt bevart, men noen utbedringer/reparasjoner må gjøres. Dette kan jeg om ønskelig bistå med etter næremere avtale.
Det er hard-topp og dører, og den er bra.
Det er ønskelig at jeepen skal eies av en person(mann/kvinne) fra Hedmark området, med jeep interesse og sans for lokalhistorikken som følger bilen.


Ta kontakt med meg dersom du føler dette er noe for deg. Prisen må vi diskutere etter at du har fått bilder.
Bilder sendes kun til interessenter som oppfyller ovennevnte ønsker/krav.
einarfos(snabela)c2i.net
952-fireto-034
Mvh 440 Einar farao

EinarF
EinarF

Antall Innlegg : 47
Join date : 08.06.2010
Bosted : Palmekysten

Til Toppen Go down

Willys MB 1945 Empty Bilde

Poste by EinarF Man 2 Jan 2012 - 3:56

Willys MB 1945 20110307041
EinarF
EinarF

Antall Innlegg : 47
Join date : 08.06.2010
Bosted : Palmekysten

Til Toppen Go down

Willys MB 1945 Empty Re: Willys MB 1945

Poste by chris Lør 7 Jan 2012 - 18:03

Dette er akkurat noe sånt jeg kunne tenkt meg, En norsk bil med norsk historie.
chris
chris

Antall Innlegg : 16
Join date : 08.06.2010

Til Toppen Go down

Willys MB 1945 Empty Re: Willys MB 1945

Poste by EinarF Tir 24 Jan 2012 - 0:07

Da har du sjansen!

E.

chris skrev:Dette er akkurat noe sånt jeg kunne tenkt meg, En norsk bil med norsk historie.
EinarF
EinarF

Antall Innlegg : 47
Join date : 08.06.2010
Bosted : Palmekysten

Til Toppen Go down

Willys MB 1945 Empty Re: Willys MB 1945

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet