HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Driveshaft Jeep, spørsmål

2 posters

Go down

Driveshaft Jeep, spørsmål Empty Driveshaft Jeep, spørsmål

Poste by Kim Fre 27 Aug 2010 - 13:38

Holder på med siste finpussen på fremakslingen til min 1943 GPW.
I den sammenheng beskriver TM`en shimsing og justering av driveshaft (drivaksel) via driveshaft flange (Drivaksel flens). For deretter å låse denne med kronemutter og låsesplint.
Dette er da ytterkant av akslingene der navkoppen settes oppå.
Nå er det slik at mine driveshafts ikke har gjenger for denne kronemutteren, vet ikke om de noensinne har hatt det, eller om de er kappet i sin tid.

Er det slik at man er avhengig av å skru disse fast?
Vil det funke at de ligger "løst" i drivaksel flensen? Er ikke bevegelse i dem. slik jeg ser det.
Hvis man har frihjulsnav er det kanskje naturlig å kappe gjengene? Jeg har da ikke frihjulsnav.

Noen gode råd på dette?

Kim
nitti nittifire femtien søttito

Kim

Antall Innlegg : 14
Join date : 17.06.2010

Til Toppen Go down

Driveshaft Jeep, spørsmål Empty Re: Driveshaft Jeep, spørsmål

Poste by Frank Søn 29 Aug 2010 - 17:15

Det med shiming er avhengig av hvilken type aksel du har. Så vidt jeg husker er det bare den ene modellen som krever den jobben. De andre bruker shim av "fast" størrelse.

Det går helt greit uten mutter på stikkaksel foran, men GPW og MB ble levert med stikkaksler med gjenger så jeg bruker skive og mutter slik manualen beskriver det.
CJ-2 og nyere sivile jeeper ble levert med en annen type aksel som slutter rett etter spline delen.

Mvh Frank..
Frank
Frank

Antall Innlegg : 45
Join date : 08.06.2010

http://www.jeepfabrikken.no

Til Toppen Go down

Driveshaft Jeep, spørsmål Empty Re: Driveshaft Jeep, spørsmål

Poste by Kim Tir 31 Aug 2010 - 17:58

hei

takk for beroligende tilbakemelding. Da lar jeg de være som de er til det dukker opp et sett stikkaksler med gjenger.

kim

Kim

Antall Innlegg : 14
Join date : 17.06.2010

Til Toppen Go down

Driveshaft Jeep, spørsmål Empty Re: Driveshaft Jeep, spørsmål

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet