HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Demontering av gearkasse på FordGpw

2 posters

Go down

Demontering av gearkasse på FordGpw Empty Demontering av gearkasse på FordGpw

Poste by FordGpw Lør 18 Aug 2012 - 11:16

Etter å ha vært på Vestfrontreffet, på Tittelsnesfort, fikk jeg den hærlige opplevelsen å få oljelekkasje fra gearkassen. Dette var ikke noe smådrypp, men såpass at det ble små oljedammer når vi stoppet på vår hjemreise til Trondheim.
Jeg ser at oljen kommer ut i et hull under clutchhuset. Jeg fylte opp olje på både transferkassen og hovedkassen. Nå er tranferkassen tom og det flommer olje ut av hovedkassen når jeg åpner påfyllings puggen.
Min teori er at det må komme olje fra transferkassen, igjennom hovedkassen og ut i clutchhuset hvor oljeb kommer ut i et lite hull nederst på huset.

Jeg må vel defor ta ned begge gearkassene for å skifte pakninger og simmerringer.
Er dette noe en amatør får til eller snakker vi om å skaffe proffhjelp?

Jeg ønsker tips fra dere der ute som kan dette.

Roger

FordGpw

Antall Innlegg : 21
Join date : 23.06.2010

Til Toppen Go down

Demontering av gearkasse på FordGpw Empty Tetningen ut fra splitkassa?

Poste by Halvos Lør 18 Aug 2012 - 21:09

Hei.
Hadde nettopp noe lignende problem på min. Jeg tok ut motoren for å bytte tetning i girkassa, men det viste seg at det var tetningen på aksel til mellomaksel til fremakselen som var begyndt å lekke.
Antar at siden du fortsatt har olje på girkassa så er ikke tetningen på aksel fra clutsh så mye lekk.
Jeg byttet tetningen bare ved å demontere aksel som går fremover, og trekke tetningen ut derfra og så sette inn ny. Men det var ikke enkelt. Var selvfølgelig bedre tilgang når motoren var ute. Men det var vanskelig å ta ut motor alene.(VELDIG trangt) tror det er lettere å ta ut både motor og girkasser i ett stykke. På min var lageret begyndt å bli slitt så det burde vært byttet det også, men da må kassa ut.
Lykke til Wink
Mvh Halvor

Halvos

Antall Innlegg : 9
Join date : 11.06.2010

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet