HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Identifisere kjøretøy.

3 posters

Go down

Identifisere kjøretøy. Empty Identifisere kjøretøy.

Poste by anders85 Ons 18 Apr 2012 - 19:30

Kan man med hjelp av motor nr identifisere en Willys? Min har fått fjernet orginalmedlem ch.nr. Mvh Anders
anders85
anders85

Antall Innlegg : 28
Join date : 25.10.2011
Age : 39
Bosted : Der hatten hviler

Til Toppen Go down

Identifisere kjøretøy. Empty Re: Identifisere kjøretøy.

Poste by Admin Tor 19 Apr 2012 - 11:49

Om du mener finne chassinummer ut fra motornummer så er det nok tvilsomt i og med at de fleste har hatt et motorbytte en eller flere ganger opp i gjenom årene. Karroseriet kan også ha vært byttet.
Så om du skal finne noenlunde tidspunkt for når rammen er laget, må du se på enkelte detaljforandringer som ble gjort på dem. Men da får du heller ikke eksakt rammenummer ut av det, kun om det er en tidlig, mellom eller sen produksjon.
Har du detaljbilder av rammen din, er det helt sikkert mange her som kan gi deg hint om årstall. Og de er jo også interessert i detalbilder av baljen også tenker jeg Smile

Rolf
Admin
Admin
Admin

Antall Innlegg : 53
Join date : 07.06.2010

https://forum-sof.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Identifisere kjøretøy. Empty Sjekke denne

Poste by Arne Fre 20 Apr 2012 - 16:37

anders85 skrev:Kan man med hjelp av motor nr identifisere en Willys? Min har fått fjernet orginalmedlem ch.nr. Mvh Anders
Hei Anders

Tror det kan bli litt vanskelig men se på denne siden : http://www.rensjeep.com/MBvsGPW.html

Selve "balja" er nok lettere å finne ut av. Ang Produksjons dato m.m Det skal være et serienummer på venstre brakett (se ang gusset/brakett på web siden). Som Rolf sier: Legg ut bilder av evt nummer på blokka (bak oljefilteret) og bilder av jeepen.

Mvh
Arne
Arne
Arne

Antall Innlegg : 74
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Røyken

Til Toppen Go down

Identifisere kjøretøy. Empty Re: Identifisere kjøretøy.

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet