Identifisere kjøretøy.
3 posters
Side 1 av 1
Identifisere kjøretøy.
Kan man med hjelp av motor nr identifisere en Willys? Min har fått fjernet orginalmedlem ch.nr. Mvh Anders
anders85- Antall Innlegg : 28
Re: Identifisere kjøretøy.
Om du mener finne chassinummer ut fra motornummer så er det nok tvilsomt i og med at de fleste har hatt et motorbytte en eller flere ganger opp i gjenom årene. Karroseriet kan også ha vært byttet.
Så om du skal finne noenlunde tidspunkt for når rammen er laget, må du se på enkelte detaljforandringer som ble gjort på dem. Men da får du heller ikke eksakt rammenummer ut av det, kun om det er en tidlig, mellom eller sen produksjon.
Har du detaljbilder av rammen din, er det helt sikkert mange her som kan gi deg hint om årstall. Og de er jo også interessert i detalbilder av baljen også tenker jeg
Rolf
Så om du skal finne noenlunde tidspunkt for når rammen er laget, må du se på enkelte detaljforandringer som ble gjort på dem. Men da får du heller ikke eksakt rammenummer ut av det, kun om det er en tidlig, mellom eller sen produksjon.
Har du detaljbilder av rammen din, er det helt sikkert mange her som kan gi deg hint om årstall. Og de er jo også interessert i detalbilder av baljen også tenker jeg
Rolf
Sjekke denne
Hei Andersanders85 skrev:Kan man med hjelp av motor nr identifisere en Willys? Min har fått fjernet orginalmedlem ch.nr. Mvh Anders
Tror det kan bli litt vanskelig men se på denne siden : http://www.rensjeep.com/MBvsGPW.html
Selve "balja" er nok lettere å finne ut av. Ang Produksjons dato m.m Det skal være et serienummer på venstre brakett (se ang gusset/brakett på web siden). Som Rolf sier: Legg ut bilder av evt nummer på blokka (bak oljefilteret) og bilder av jeepen.
Mvh
Arne
Arne- Antall Innlegg : 74
Side 1 av 1