HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Skadelig kode i reklame

5 posters

Go down

Skadelig kode i reklame Empty Skadelig kode i reklame

Poste by Sandvik Tor 10 Nov 2011 - 19:28

Det er lett å pådra seg skadelig kode i datamaskinen gjennom reklamen på forumet.
En billig og svært enkel måte å bli kvitt dette på er å betale 117.60 NOK for et lite program som stopper slikt, og gjør surfingen behagelig fri for flimring, usaklig tullball og direkte løgner inneholdende tvilsomme forbindelser.
Programmet heter AdBlock Pro, og kan prøves gratis i tretti dager.

Very Happy
Sandvik
Sandvik

Antall Innlegg : 24

Til Toppen Go down

Skadelig kode i reklame Empty Re: Skadelig kode i reklame

Poste by Atle Fre 11 Nov 2011 - 0:36

Hmmm, dersom det programmet fjerner usaklige innlegg på forumet også så er det noe jeg seriøst skal vurdere å investere i, men det er vel kanskje å kreve for mye No

Atle

Antall Innlegg : 3

Til Toppen Go down

Poste by Sandvik Fre 11 Nov 2011 - 13:18

Programmet fjernet hverken mitt eller ditt innlegg. tongue
Problemet ved å fjerne "usaklige innlegg" er at forumet mister mangfoldet.
Reklame som den på forumet er derimot godt å stenge ute, det gjør forumet til et sikrere og triveligere sted, konsentrert om relevante tema.
Sandvik
Sandvik

Til Toppen Go down

Poste by Sandvik Tor 17 Nov 2011 - 18:34

Hvis det er noen andre på forumet som har prøvet programmet, kunne det vært moro å høre erfaringene.

cat
Sandvik
Sandvik

Til Toppen Go down

Poste by kristaga Fre 18 Nov 2011 - 2:40

Hvis en bruker nettleserne Firefox eller Chrome kan en laste ned et gratis tillegg som gjør denne jobben. Tillegget heter Adblock Plus.

For firefoxbrukere kan tillegget bli lasta ned her: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-plus/

Og chromebrukere kan gå hit: http://adblockplus.org/en/chrome

Og ja, Firefox og Chrome er også gratis og like bra (hvis ikke bedre) enn Internet Explorer.

kristaga

Antall Innlegg : 18

http://gallis.com/kag/

Til Toppen Go down

Poste by pat.stave Lør 19 Nov 2011 - 2:22

Hvorfor flytter vi ikke forumet over på hmkf.no i stedet for å benytte oss av en tredjeparts leverandør? Vi har fått nye nettsider, var aldri et forum planlagt å være en del av dette?

Vi har ingen garantier for at ikke dette forumet en dag plutselig forsvinner, slik som det forrige.

Betaler vi penger for dette forumet eller er det reklamefinansiert?

Og i likhet med Kristian vil jeg anbefale alle å benytte en annen nettleser enn Internet Explorer. Firefox, Chrome og Opera er de største.

pat.stave

Antall Innlegg : 3

Til Toppen Go down

Poste by Rolf Dretvik Søn 4 Des 2011 - 0:41

Mine kunnskaper på data er begrenset, men god nok til at jeg kommer meg hit, og på finn.no samt epost. Det dekker mitt behov. Et forum burde ikke være sånn at jeg må være superbruker på data for å unngå reklame.
Vi må kunne slippe reklame som den som går igjen øverst på forumet.
Jeg tør vedde mer enn småstein på at det er flere enn meg her inne som har begrensete evner når det gjelder nedlasting av duppedingser som flammerev og kromm.

I all sytingen min vil jeg likvel rette en takk til de som drifter forumet slik at våre ytringer kommer på trykk. Om ikke måtte jeg bare gå her hjemme og pratet med meg selv.

Andre forum har egne bildegalleri der vi kan laste opp bildene og legge dem videre inn i postene her. Jeg har intet ønske om å åpne konto her og der bare fordi jeg skulle suplert enkelte poster her inne med foto. Som sakt, jeg trafikerer bare de nevnte steder.

Kunne det dette være en ide?

Rolf Dretvik

Antall Innlegg : 15

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics