HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Starter problemer

2 posters

Go down

Starter problemer Empty Starter problemer

Poste by podus25 Søn 15 Mai 2011 - 23:36

Hei.

Jeg problemer med startmoroten på jeepen som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.
Problemet er at den ikke spinner rundt når den står montert i bilen.
Jeg har tatt den ut av bilen satt en ledning i fra minus på batteriet og til det øye hvor boltene går igjenom.
Og så en ledning i fra pluss og til den tappen hvor plussen skal. Da spinner motoren rundt som bare det.
Monterte starteren tilbake i bilen med alt av ledninger og startbryter. Prøvde starteren og ingen ting skjedde. Helt dødt.
Målte med multimeter og fant ut at det var 6v ned til starteren. Tenkte at det var dårlig jording så jeg satte en startkabel fra bolten som fester starteren til girkassa og så opp til minus på batteriet. prøvde starteren, men fortsat dødt.
Lå sa en kabel rett i fra plussen på batteriet on ned til starteren. Da gnistra det litt, men det skjedde fortsatt ingenting.

Selv har jeg mistanke om at det kan være dårlig jording. Men prøvde som sagt med en kabel rett i fra bolten til batteriet. Og det fungerte ikke.
Er det noen andre plasser jeg bør jorde den?
Eller har dere noen andre ideer til hordan jeg kan få starteren til å fungere?

Mvg. Øyvind

podus25

Antall Innlegg : 1
Join date : 15.05.2011
Age : 38

Til Toppen Go down

Starter problemer Empty Re: Starter problemer

Poste by Steffen Tor 26 Mai 2011 - 14:29

Hei.

Det er nok sikkert dårlig gjording.
Manger maler jo kransen på starter og tilsvarende der starter står mot sving hjul.
Gjør dette gullende reint og prøv.

En annen ting er jo at batteriet ditt kan være dårlig.
Viser jo ofte 6 volt og når det blir belasted klarer det ikke å gi nok power til å dra rundt.

Har du mulighet til å teste ett annet batteri eller starter?
Steffen
Steffen

Antall Innlegg : 44
Join date : 13.06.2010
Age : 54
Bosted : Hafrsfjord

http://www.daddysjeep.com

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet