HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Chevrolet C15 ulike rammer?

3 posters

Go down

Chevrolet C15 ulike rammer? Empty Chevrolet C15 ulike rammer?

Poste by Svenn Tor 24 Mar 2011 - 21:19

Hei folkens.

Jeg leter stadig etter en Chevrolet C15 lastebil og har noen jeg vurderer, men har dukket opp et spm om disse.

Er det ulike rammer til disse. Har funnet to ulike løsninger på hengerfestet bak ( har sakset noen bilder fra nettet, så er ikke de aktuelle bilene):

1: Der hengerfestet er montert under de langsgående rammevangene på ei diger bladfjær og to store braketter på hver side som sitter festet oppunder rammevangen


Vet det er tidlig karosseri på dette bildet, men har funnet en med det mer vanlige karosseriet som har sånt hengerfeste.

Det synes som om rammevangene også har litt lenger "friende" på nr 1.

2: Der hengerfestet er montert mellom rammevangene på ei tilsvarende bladfjær som nr 1. Kroken sitter da betydelig høyere enn på nr 1.


Her er det vel noe vinsjuttak, men hengerkroken kan skimtes bak dette. Den jeg har sett på har ingen vinsj.

Begge er tohjulstrekkere.

Noen som vet noe om disse forskjellene? Er det samme plan osv til begge typer?

Svenn
Link til 1:

http://news.webshots.com/photo/1052205614040558192GJUXEx



2: Chevrolet C15 ulike rammer? C15A3

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

Chevrolet C15 ulike rammer? Empty Re: Chevrolet C15 ulike rammer?

Poste by Skjelten Fre 25 Mar 2011 - 16:55

Dette må da være noe for Rolf Ask å svare på eller vår president. Har ikke hørt om forskjellige plan eller at C15 er levert med winch.

Mvh Geir

Skjelten

Antall Innlegg : 59
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

Chevrolet C15 ulike rammer? Empty Re: Chevrolet C15 ulike rammer?

Poste by Rolf Ask Ons 11 Mai 2011 - 12:01

Hei Svenn
Har sendt deg en melding..

Kan jo først si at begge de bilene du viser bilder av her er firhjulstrekkere...
Det ble ikke levert vinsj på C15 eller C15A. De eneste med akselavstand 101 tommer som kom med vinsj var kanontraktorene, men de er betegnet som C60, altså tre tonns biler med det det innebærer slik som bl.a. kraftigere akslinger.

Når det gjelder cab #13 og krokene, så finnes det begge deler, med kroken mellom rammevangene og under slik du beskriver. Når det evt. ble forandret er jeg ikke sikker på. Men de bildene jeg har, er på 4x4. Skal se om jeg finner bilder av 4x2 og forskjeler der.


Rolf
Rolf Ask
Rolf Ask

Antall Innlegg : 25
Join date : 07.06.2010
Age : 60
Bosted : I ein kåk

http://hmkf@hmk.no

Til Toppen Go down

Chevrolet C15 ulike rammer? Empty Re: Chevrolet C15 ulike rammer?

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet