HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

3 posters

Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Svenn Søn 13 Jun 2010 - 1:00

Noen som vet noe om hvorfor pærene på britiske airborne tilhengere er 2-polet? Gjelder både baklamper og kolonnelampa.

Ledningen fra jeep til tilhenger har kun 2 ledere...så når jord er en leder...hva skal man da med 2 polete pærer??

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk 28539d1235419609t-my-1944-british-airborne-trailer-dsc01124


Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Kjell Magne Søn 13 Jun 2010 - 11:40

Hei.
Har sendt deg lit info på e-post.

Kjell M
Kjell Magne
Kjell Magne

Antall Innlegg : 55
Join date : 08.06.2010
Bosted : Fyresdal

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Frank R. Søn 13 Jun 2010 - 14:52

Hei.
Har en engelsk henger som alt elektrisk skal tilbakeføres til originalt.
Kunne du sendt disse opplysningene til meg også??
På forhånd så mange takk!!

Frank R.
Frank R.
Frank R.

Antall Innlegg : 23
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Hedmark

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Svenn Søn 13 Jun 2010 - 15:56

Er det type I eller II du har Frank?

Har rimelig grei oversikt nå over begge typer tror jeg Smile men klarer ikke helt å lande noen små detaljer.

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Kjell Magne Søn 13 Jun 2010 - 16:51

Frank R. skrev:Hei.
Har en engelsk henger som alt elektrisk skal tilbakeføres til originalt.
Kunne du sendt disse opplysningene til meg også??
På forhånd så mange takk!!

Frank R.

Hei.

Har koplingskjema på type 1 henger,slik jeg tror det var orginalt kan sende deg dette på e-post,eller kansje svenn kan legge dette ut på forumet for meg? (får det ikke til Smile

Kjell M
Kjell Magne
Kjell Magne

Antall Innlegg : 55
Join date : 08.06.2010
Bosted : Fyresdal

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Svenn Søn 13 Jun 2010 - 18:16

Får det ikke helt til jeg heller...Kanskje noen har tips om hvordan man legger ut en XL fil??? Kjell Magne eller jeg mailer gjerne dersom du har en adresse.

Har funnet ut nå ved hjelp av Kjell Magne at pærene har to kontaktpunkter i bunn av sokkelen, men det ene er for jord, og ikke jord i selve sokkelen som normalt, så jordingen går i ledning helt frem til pæra. ...men det er alikevel to glødetråder, slik at det ikke blir helt mørkt dersom den ene ryker.

Ser de pærene jeg har er merket Philips 14 volt - 7 watt , og Arrowhead-merket og WD. Aner ikke hvor man får sånne pærer hen, og muligens det burde vært 6 volt til jeep? Men kanskje det skal være 14 volts pærer på 6 volts anlegg pga av de er doble?? Vet ikke hvor vanlig det var med 12/14 volt på engelske kjøretøy under krigen?

Britisk er britisk... Smile

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Frank R. Søn 13 Jun 2010 - 20:17

Hei dere.
Min henger er av type I.
Har ennå ikke fått studert noe på det elektriske, da de fleste komponentene til henger fortsatt er godt nedpakket....(prøver å få tid til Jeepen først)

Hadde vært fint uansett å fått opplysninger nå, og min E-post er:
fraronni@hotmail.com

Disse hengerne hadde trebunn, og min har reimfester og andre braketter inni kassen. Men jeg finner ikke mye opplysninger om hvordan de egentlig så ut nedi!??
M.V.H.
Frank R.
Frank R.
Frank R.

Antall Innlegg : 23
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Hedmark

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Svenn Søn 13 Jun 2010 - 20:30

du har kanskje sett dette:
http://visualcollector.com/OBLI/Trailer.htm


nå skal det sies at jeg ikke vet om alt der er rett (les: jeg mener noe er feil..blant annet med opplegget til bryteren for kolonnelyset)

men hva inngår innredning aner jeg ikke! Jeg har originale remmer innvendig i min type II som jeg kan ta noen bilder av dersom du ønsker.


Her er også en "Tråd" der vi har diskutert litt, og det ligger endel bilder:

http://warrelics.eu/forum/attic-old-barn-finds/my-1944-british-airborne-trailer-1840/

Har sendt deg koblingsskjemaet.

mvh

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Frank R. Man 14 Jun 2010 - 12:36

Hei.

Takker så meget for skjema. Gjør oppkobling litt enklere! :-)

Har vært inne på "visualcollector", men etter å ha studert originale Jeeper og snakket med personer med kunnskap rundt disse, funnet denne siden "litt tynn"!!

Frank R.
Frank R.
Frank R.

Antall Innlegg : 23
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Hedmark

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Svenn Man 14 Jun 2010 - 19:26

Jeg tror opplegget som Kjell Magne har skissert og bildet øverst i denne tråden er mer korrekt elektrisk opplegg for typen 1.

Har sendt deg noe mer småtteri Frank.

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Frank R. Tir 15 Jun 2010 - 11:26

Hei.

Dette var jo midt i blinken, da platen for kolonnelys var borte på min!!:-):-)
Frank
Frank R.
Frank R.

Antall Innlegg : 23
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Hedmark

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Svenn Ons 15 Des 2010 - 21:59

Hei Frank. Bra du fikk bruk for det. Og gode nyheter...det har dukket opp en original brukermanual til de britiske hengerne...som er til trykking. Denne viser etter sigende hvordan utstyret monteres inne i hengeren osv. Jeg gir lyd nå jeg vet at den er å få fatt i.

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Frank R. Tor 16 Des 2010 - 12:49

Hei.
Dette er gode nyheter!!
Er dette samme publikasjon som "Ade" har annonsert?
Hørte han nevnte dette tidlig i år..
Gi meg melding på dette når du hører mere, for denne blir gull verd for hengeren min. Very Happy

Frank
Frank R.
Frank R.

Antall Innlegg : 23
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Hedmark

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Svenn Søn 19 Des 2010 - 14:58

Jepp...det er samme som Ade har annonsert.

Jeg gir lyd fra meg Smile

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Kjell Magne Søn 25 Mar 2012 - 8:00

Kjell Magne
Kjell Magne

Antall Innlegg : 55
Join date : 08.06.2010
Bosted : Fyresdal

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Kjell Magne Søn 25 Mar 2012 - 8:56

Eg la inn ett bud,kansje eg kan få kopiert den opp om det er interesse for det.Desom den skulle bli min då Smile Smile


Kjell M
Kjell Magne
Kjell Magne

Antall Innlegg : 55
Join date : 08.06.2010
Bosted : Fyresdal

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Frank R. Man 26 Mar 2012 - 9:27

Hei.
Betaler gjerne noen kroner for en kopi av denne!!:-)

Frank
Frank R.
Frank R.

Antall Innlegg : 23
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Hedmark

Til Toppen Go down

britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk Empty Re: britisk jeeptilhenger spørsmål- elektrisk

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet