Volvo Feltvogn
5 posters
Volvo Feltvogn
Hei!
Er det noe kjent problem at feltvogna har problemer med at bensinen ikke sirkulerer. Jeg tenker da på slanger, rør, pakninger.
Forgasseren har det vært problemer med den.
Trodde problemet var større, da den ikke ville starte på vanlig måte. Men den starter med startgass, så tenninga må jo være litt rett.
Men er det noe annet som jeg bør tenke på, har ikke fått søkt så mye. Men for meg virker det som noe med flowen.
Bilen har stått en stund, så jeg har ikke prøvd med choke, kanskje det hjelper.
Men er det noen som vet noe, er åpen for forslag.
På forhånd takk for all hjelp.
Er det noe kjent problem at feltvogna har problemer med at bensinen ikke sirkulerer. Jeg tenker da på slanger, rør, pakninger.
Forgasseren har det vært problemer med den.
Trodde problemet var større, da den ikke ville starte på vanlig måte. Men den starter med startgass, så tenninga må jo være litt rett.
Men er det noe annet som jeg bør tenke på, har ikke fått søkt så mye. Men for meg virker det som noe med flowen.
Bilen har stått en stund, så jeg har ikke prøvd med choke, kanskje det hjelper.
Men er det noen som vet noe, er åpen for forslag.
På forhånd takk for all hjelp.
JRK- Antall Innlegg : 10
Re: Volvo Feltvogn
Prøv med choke du, det bruker og hjelpe på kald motor.
Hvis bilen har stått veldig lenge, kan bensinen ha fordampet.
Hvis bilen har stått veldig lenge, kan bensinen ha fordampet.
Birting- Antall Innlegg : 100
Startproblemer
Hei,
Tre vanlige årsaker til de feil du opplever. Disse gir også utslag av at bilen fusker under kjøring:
1. Slange mellom bensinpumpe og rør er morken. Slangen er overtrukket med stålnetting så man ser ikke at slangen er pill rotten. Kjøp enten ny, eller sag opp de påklemte slangeklemmer og monter ny slange med vanlig slangeklemme på stussene.
2. retur ventiler eller membran i bensinpumpe er gåen. Bytt deler, eller kjøp ny pumpe. Biltema har som lett kan modifiseres til å passe på feltvognen.
3. Bensinfilter tett....rens.
Ellers er vel disse gamle motorene glad i nye plugger og stifter. Jge har opplevd å mine sivile Volvoer at dårlige stifter og plugger kan gi startvansker.
Lykke til
Hilsen Trygve Gjessing
Tre vanlige årsaker til de feil du opplever. Disse gir også utslag av at bilen fusker under kjøring:
1. Slange mellom bensinpumpe og rør er morken. Slangen er overtrukket med stålnetting så man ser ikke at slangen er pill rotten. Kjøp enten ny, eller sag opp de påklemte slangeklemmer og monter ny slange med vanlig slangeklemme på stussene.
2. retur ventiler eller membran i bensinpumpe er gåen. Bytt deler, eller kjøp ny pumpe. Biltema har som lett kan modifiseres til å passe på feltvognen.
3. Bensinfilter tett....rens.
Ellers er vel disse gamle motorene glad i nye plugger og stifter. Jge har opplevd å mine sivile Volvoer at dårlige stifter og plugger kan gi startvansker.
Lykke til
Hilsen Trygve Gjessing
TrygveGjessing- Antall Innlegg : 18
Jeg lagde en oppstartsvideo av felten i vinter. her var det kaldt (under 10 minus) og den sto rolig i 3 uker!
Og slik skal det låte når du skal starte opp
Og slik skal det låte når du skal starte opp
Hilmar- Antall Innlegg : 61
Vi har alt av deler til valpen på lager
olavteigen- Antall Innlegg : 15
Similar topics
» Volvo feltvogn og ny vannpumpe
» Front rute volvo felt
» Volvo tgb 1111
» Julegave til din MB GD 240 feltvogn
» Ladeproblemer Volvo Felt