HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Løse foringer / Countershaft Gear

3 posters

Go down

Løse foringer / Countershaft Gear Empty Løse foringer / Countershaft Gear

Poste by DC-3_pilot Ons 25 Aug 2010 - 0:09

Hei!

Restaurerer girkassen på min Willys. Kjøpte nytt komplett Countershaft gear med Bushings på Depot Moane. Ser at kobber foringene er løse. Har forsket litt på nettet
og i bøker men finner bare en henvisning til at det finnes forskjellige typer bushings på disse girene. Er dette som kan referers til som "floating Bushings"?

Er det noe problem at de er løse?

Lars

DC-3_pilot

Antall Innlegg : 9
Join date : 24.08.2010

Til Toppen Go down

Løse foringer / Countershaft Gear Empty Re: Løse foringer / Countershaft Gear

Poste by Frank Tor 26 Aug 2010 - 11:01

DC-3_pilot skrev:Hei!

Restaurerer girkassen på min Willys. Kjøpte nytt komplett Countershaft gear med Bushings på Depot Moane. Ser at kobber foringene er løse. Har forsket litt på nettet
og i bøker men finner bare en henvisning til at det finnes forskjellige typer bushings på disse girene. Er dette som kan referers til som "floating Bushings"?

Er det noe problem at de er løse?

Lars

Det har ikke vært noe problem med de kassene jeg har overhalt hvor foringene er "løse". Tidligere har jeg måttet tilpasse foringene og har da satt de "fast", men de som har vært på markedet de siste årene har vært av typen "løs".
PS: Mellom disse foringene skal det være en avstandshylse.

Frank..
Frank
Frank

Antall Innlegg : 45
Join date : 08.06.2010

http://www.jeepfabrikken.no

Til Toppen Go down

Løse foringer / Countershaft Gear Empty Re: Løse foringer / Countershaft Gear

Poste by DC-3_pilot Tor 26 Aug 2010 - 12:30

Takker Frank. Regner ikke med at det skulle være noe problem, men det er greit med litt eksperthjelp. :-)

Avstandstykke er på plass. Nå venter jeg bare på nye Synchro ringer, så er kassen komplett.

Snakkes,

Lars

DC-3_pilot

Antall Innlegg : 9
Join date : 24.08.2010

Til Toppen Go down

Løse foringer / Countershaft Gear Empty Re: Løse foringer / Countershaft Gear

Poste by Kim Tor 26 Aug 2010 - 21:42

Dette var godt å høre.
Satte sammen girkassen på min GPW forrige uke. Foringene var så løse at de ble sluppet inn. Snudde jeg på gearet ramlet de ut av seg selv. Var ultra skeptisk men gutset og skrudde det sammen.
Det som de med litt erfaring kanskje kan si noe om er bruken av "H" kasse seals og tilbehør for å hindre forflytning av olje mellom girkassen og transfer.
Bøkene beskriver ikke dette godt, og innlegget om girkasse rebuild på g503.com er litt tvetydig. Jeg gjorde noen "H" modifikasjoner på min, men valgte og gå litt på egenhånd. Dette gjaldt da blaa plassering av oil slinger ift anvist på forumet. Dette passet dårlig i min logikk, samt i praksis ift at oil seal skulle ha noen praktisk effekt med å lukke seg rundt "spacer" ved låseklipset. Fant ut at det uansett ikke blir tett mellom transfer og girkasse pga av rillene i akselen. Ikke uten en "skive" som feller ned i rillene.
Jeg tok bilder av hele denne prosessen ift "alternativ plassering av noen deler. Kanskje er dette kjent for mange? det var ikke det for meg, så kanskje har jeg funnet opp kruttet på nytt. Eller funnet opp krutt som ikke virker....
Noen tanker?

Kim
nitti nittifire femtien søttito

Kim

Antall Innlegg : 14
Join date : 17.06.2010

Til Toppen Go down

Løse foringer / Countershaft Gear Empty Re: Løse foringer / Countershaft Gear

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet