HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Olivengrønn Matt1

4 posters

Go down

Olivengrønn Matt1 Empty Olivengrønn Matt1

Poste by Esben Man 1 Okt 2012 - 22:34

Jeg har kjøpt flere bokser med maling fra Depod Moan med Olivengrønn Matt1. Hadde pusset ned chassi på min Willys Jeep 1944 mod. Grunnet med grunningsmaling, før jeg begynnte med å rulle på Olivengrønn Matt1. Det gikk greit med den første boksen, der stemte fargen med rett "matt" farge. Men på neste boks er malingen helt blank, og blir som om man hadde malt på bengalakk på jeepen. Dette så jeg ikke før malingen hadde tørket, da den er ganske lik i utørket tilstand. Jeepen ser nå ut som et glinsende speil.

Kattastrofe!!!

Åpnet en ny boks, begynte å male over denne glinsende olivengrønne matt 1 malinga. Men det som skjedde da var at den skilte seg og ikke ble gjevn og fin. No ser deler av chassi ut som et slangeskinn.

Er det noen som har opplevd dette??? Ser ut som at jeg må slipe ned chassi på nytt. Det blir vel mye arbeid som må gjøres omigjen. Mistet litt lysten til dette nå før vinteren setter inn. Får vel ta det til våren.

Jeep entusiast Esben Myrmo, som skal se på ett nytt Jeepprosjekt snart. Har fått tips om en jeep som står å støver ned på en fjøs i midt Norge. Den skal være i meget bra stand.
Esben
Esben

Antall Innlegg : 9
Join date : 18.06.2010
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

Olivengrønn Matt1 Empty Re: Olivengrønn Matt1

Poste by Kjell Magne Tir 2 Okt 2012 - 18:00

Vær nøyen med tempraturen,da dette kan gi fargeforskjeller.
Kjell Magne
Kjell Magne

Antall Innlegg : 55
Join date : 08.06.2010
Bosted : Fyresdal

Til Toppen Go down

Olivengrønn Matt1 Empty Re: Olivengrønn Matt1

Poste by Arne Ons 3 Okt 2012 - 21:11

Hei
Min erfaring er at denne må ristes kraftig før bruk. Jeg dro til en forhandler som selger maling og fikk de til å sette den i "riste/blande" maskin. Da ble helt ok og bruke.

Mvh
Arne
Arne
Arne

Antall Innlegg : 74
Join date : 08.06.2010
Age : 55
Bosted : Røyken

Til Toppen Go down

Olivengrønn Matt1 Empty Olivengrønn Matt1

Poste by finnhmk Tor 4 Okt 2012 - 13:55

Hei Espen.

Hadde samme kjedelige erfaring som deg. Noe matt og noe blankt. Brukte sprøyte.
Som Arne sier, få ristet opp boksene i en riste/blandemaskin. Jeg lot de riste i 4 minutter. Resultatet etter dette ble en jevn matt overflate.
Lykke til.

Mvh
Finn J

finnhmk

Antall Innlegg : 1
Join date : 26.09.2012

Til Toppen Go down

Olivengrønn Matt1 Empty Re: Olivengrønn Matt1

Poste by Esben Søn 7 Okt 2012 - 8:55

Takker for tilbakemelding. Skal rubbe ned chassi til neste år og få det lakkert opp slik at det blir bra. Litt viktig at førsteinntrykket av Jeepen ser ut som det orginale, da den rullet ut fra fabrikken.

Har tatt noen kjøreturer i nabolaget og det vekker oppsikt, spesielt blant den eldre garde som er ute å lufter hundene sin. De stopper nesten opp og slår av en prat, og sier at en slik Jeep har de også kjørt på 50-60 tallet. Det vekker minner blant disse gubbene, de står nessen i rett når jeg starter opp å kjører videre.

Så ut å kjør med Jeepene, det er god makedsføring av klubben HMK

Esben Very Happy
Esben
Esben

Antall Innlegg : 9
Join date : 18.06.2010
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

Olivengrønn Matt1 Empty Re: Olivengrønn Matt1

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet