HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

papirløst kjøretøy

4 posters

Go down

papirløst kjøretøy Empty papirløst kjøretøy

Poste by Svenn Man 21 Feb 2011 - 17:30

Hei folkens. Trenger noen råd.

Jeg har et papirløst kjøreytøy på hånda. Det har blitt berget i sin tid som et forlatt kjøreytøy og hentet fra daværende eier, så eierrekkefølgen er nok grei, men det er nok ikke skrevet salgsmeldinger o.l gjennom alle ledd.

Jeg har ikke noe registreringsnummer eller annet på det. Hvordan stiller dette seg ifh til registrering nå? Kjøretøyet er delvis restaurert.

Tips og råd mottas med takk.

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

papirløst kjøretøy Empty Re: papirløst kjøretøy

Poste by Rune P Tir 22 Feb 2011 - 1:39

Du må få tak i chassinummeret og ta kontakt med understellsregisteret. Der hjelper de deg med regnummeret. Når du har det kan tilsynet fortelle deg hvem du må få salgsmelding fra . Hvis ikke understellsregisteret finner at kjøretøyet har vært registrert i Norge kan du ha et problem hvis det da ikke er snakk om et Norsk prod. kjøretøy eks.Tempo eller Troll.Hvis så er tilfellet er det jo ikke snakk om smugling og du vil mest trolig få hjelp til å opprette nye papirer. Men det er vel ikke et Norsk kjøretøy kansje ?
Det må selvsagt ikke foreligge tyverimelding på kjøretøyet.
Spør på tilsynet , de pleier å være greie på gamle ting . Lurt å spørre før evnt. handel. Men dette viste du vel fra før Svenn ?
Rune
Rune P
Rune P

Antall Innlegg : 7
Join date : 08.06.2010

Til Toppen Go down

papirløst kjøretøy Empty Re: papirløst kjøretøy

Poste by Svenn Tir 22 Feb 2011 - 10:08

ja hadde det vært så vel Rune. Dette er et grønt kjøretøy der chassisnummeret er slått inn kun på dataplata, og så har sovernirjegere tatt det i løpet av årenes løp. Så ja...tips utover dette mottas med glede. Jeg vet det er en måte å få laget "ny" identitet på kjøretøy, men er usikker på hva som kreves av historikk og dokumentasjon??

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

papirløst kjøretøy Empty Re: papirløst kjøretøy

Poste by Steinar Foss Fre 25 Feb 2011 - 18:26

Ring meg så skal du få et godt råd og kanskje det beste Smile
98008143

Steinar Foss

Antall Innlegg : 32
Join date : 07.06.2010
Age : 59

Til Toppen Go down

papirløst kjøretøy Empty Re: papirløst kjøretøy

Poste by Willys44 Søn 27 Feb 2011 - 17:06

Hei
Jeg hadde samme problemet med en willys jeg kjøpte. Pratet med biltilsynet og det var ikke noe problem. Hvis jeg fant understels nr kunne jeg prøve og spore opp papirene på bilen via FMU. Men fant jeg de ikke var de bare og ta ny registrering på bilen. Så de letteste var hvis man ikke fant noe nr. De var svare jeg fikk.

Espen

Willys44

Antall Innlegg : 11
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

papirløst kjøretøy Empty Re: papirløst kjøretøy

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet