HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

White M3A1 Scout Car selges

+4
Skjelten
JohnnyTH
elling
e.jostad
8 posters

Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty White M3A1 Scout Car selges

Poste by e.jostad Fre 31 Des 2010 - 12:30

Kjørbar norsk bil, som trenger lettere restaurering. Meget bra objekt. Motor fungerer fint, men trenger bremseoverhaling.

Selges kr 150.000,-

Ring 91355660 for mer info, eller mail: e-jostad@online.no

White M3A1 Scout Car selges Img4661r

White M3A1 Scout Car selges Img4659hm

e.jostad

Antall Innlegg : 10
Join date : 05.09.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Norsk pris

Poste by e.jostad Tor 6 Jan 2011 - 17:18

Må komme med en liten korrigering vedr denne annonse. 150.000.- er naturligvis pris forbeholdt utlendinger.

Pris for nordmenn er kr 500,- (finansiering kan ordnes)

Dette inkluderer:
-Evighetsgaranti
-Gratis lagring
-Gratis drivstoff
-Gratis sjåførtjeneste
-Gratis vedlikehold

Det spiller naturligvis ingen rolle hva bilen har kostet meg i kroner og timer, skal noe selges, skal det selges med tap. Sånn er det bare her i landet.
Det spiller naturligvis heller ingen rolle hva ting er salgbart for i utlandet, da det kun er mindre begavede spekulanter som selger til den som betaler mest.

Har forøvrig noe så sjeldent som en JEEP tilsalgs, den er bygd av det beste som finnes på repro-markedet, og "gis" bort for kr 200.000,- (regner med at denne går med en gang)

Mvh
Erik J.

e.jostad

Antall Innlegg : 10
Join date : 05.09.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by elling Fre 7 Jan 2011 - 9:18

Hei Erik!

Har du noe bilder av jippen???????

Elling
elling
elling

Antall Innlegg : 24
Join date : 08.06.2010
Age : 56
Bosted : Øyer

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by JohnnyTH Fre 7 Jan 2011 - 16:27

Det er jo sånn at alt er verdt det som kjøper vil betale. Og det er jo synd det er sånn at ting ikke er verdt det samme i norge som det er i utlandet. Men kanskje ikke så rart i og med at vi er et så lite land med et så begrenset samlermiljø.
JEg har selv en bil med lav norsk verdi og det er jo trist å tenke på at jeg må selge den med tap hvis jeg selger den i norge.
Ser jo ut som det er regelen at resturerte biler må selges til utlandet for å ikke tape penger. Så får vi håpe lovverket og eksporttilatelsene som trengs hindre at vi plutselig ikke har flere igjen.
Men idag kan man jo kjøpe en bil fra utlandet hvis man finner noe man har lyst på. Den er jo ikke borte for all tid selv om den forsvinner ut av landet. Verden har blitt mindre.

Johnny

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by e.jostad Fre 7 Jan 2011 - 16:42

elling skrev:Hei Erik!

Har du noe bilder av jippen???????

Elling

Her er Jippen

White M3A1 Scout Car selges Ilfullxfull31886621

e.jostad

Antall Innlegg : 10
Join date : 05.09.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by e.jostad Fre 7 Jan 2011 - 16:53

JohnnyTH skrev:Det er jo sånn at alt er verdt det som kjøper vil betale. Og det er jo synd det er sånn at ting ikke er verdt det samme i norge som det er i utlandet. Men kanskje ikke så rart i og med at vi er et så lite land med et så begrenset samlermiljø.
JEg har selv en bil med lav norsk verdi og det er jo trist å tenke på at jeg må selge den med tap hvis jeg selger den i norge.
Ser jo ut som det er regelen at resturerte biler må selges til utlandet for å ikke tape penger. Så får vi håpe lovverket og eksporttilatelsene som trengs hindre at vi plutselig ikke har flere igjen.
Men idag kan man jo kjøpe en bil fra utlandet hvis man finner noe man har lyst på. Den er jo ikke borte for all tid selv om den forsvinner ut av landet. Verden har blitt mindre.

Johnny

Lovverket og eksporttillatelser hindrer ikke ting i å bli solgt ut. Det er ikke noe forbud mot salg til utlandet, og tillatelse får man ved en enkel søknad.
Litt av problemet i Norge er at vi har vært bortskjemte med fine objekter. En "restaurering" innebærer som regel en runde med malekosten og peiling av olje. Derfor er det kun et fåtall som aner hva en restaurering innebærer av tid og penger. Dette ser vi igjen på prisene på objekter kontra ferdige kjøretøy i Norge. Man betaler bra for et vrak, mens et ferdig kjøretøy koster omtrent det samme. Jeg har selv lagt ned opptil 2500 timer på en grundig resturering, og da ønsker man naturligvis å få mest mulig for kjøretøyet den dagen man bestemmer seg for å selge. At nordmenn betrakter min innsats for å bevare et kjøretøy som verdiløst er skuffende.

e.jostad

Antall Innlegg : 10
Join date : 05.09.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by JohnnyTH Fre 7 Jan 2011 - 18:39

Jeg sa vel ikke at det er noe forbud. Bare at jeg håper eksporttillatelsene ivaretar vår historiske arv.
Jeg tror ikke nordmenn vurderer arbeidet som blir lagt i resturering som verdiløst. Det er nok heller det at mange ser ikke verdien i å ha et resturert kjøretøy.
Vi har ikke noe stort miljø for totalresturerte kjøretøy her. De fleste synes det er bra nok at den kan kjøres med og ser sånn tålig militær ut.
Jeg tipper dette kommer til å endre seg om noen år når den historiske interessen overtar for interessen for bare å ha militærkjøretøy.
Og er vel mange av dem som er intresert i et totalresturert kjøretøy som ønsker å gjøre det selv. Og da er det jo ganske uaktuelt å kjøpe noe som er ferdig.

Jeg tviler ikke på at denne er verdt 150 000kr hos rette kjøper. Men selv om jeg synes dette er en fantastisk bil som jeg gjerne kunne hatt er det helt uaktuelt å kjøpe denne da den er ferdig:)
Mye av gleden for meg er å resturere, og siden jeg har interesse for andre verdenskrig så er gleden også å tilbakeføre kjøretøy til orginalstand.
Johnny

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by elling Lør 8 Jan 2011 - 0:35

syntes jippen så bra ut, men vil gjerne ha flere bilder før jeg bestemmer meg før evt. kjøp.
Følger det med vintertopp forresten.
Kunne godt tenkt å merke den med "Kongsbergmerking", stjerne, USA nr. og norsk utstyr og dekk.
Hjulwiten syntes jeg er altfor dyr for meg (den Norske prisen og avtalen selvfølgelig).

Lykke til med salg enten det blir i Norge eller utlandet!Surprised)

Elling
elling
elling

Antall Innlegg : 24
Join date : 08.06.2010
Age : 56
Bosted : Øyer

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by e.jostad Lør 8 Jan 2011 - 13:20

Jipppppen har dessverre ikke vintertopp, men har sommerbunn. Den er ikke eske-ny, selv om den er lagd av en eske. Forøvrig har den de ultra sjeldene hjulene av red-wood. De ble bare levert på de første 2,5 mill jipppppppper.

Kongsberg merking er genialt, jeg syns den gamle artikkelen fra Mødd æn Snåvv om denne merkingen burde trykkes på nytt. Dessuten håper jeg noen tar seg sammen og får lagd et nytt parti av den vakre HMK genser'n.

ang jul-vait, jeg må kanskje forberede meg på å betale mer enn de utlyste 500,- for å bli kvitt den. Det er tross alt mye jobb å grave den ned. Vurderer
forøvrig å levere den til skrap, da blir den spiker, MANGE spiker. De kan jeg sikkert få solgt for en krone stykket. Kanskje det blir nok til alle medlemmene i HMK, så kan vi ha spikertreff, og koke spikersuppe.

White M3A1 Scout Car selges Il570xn31886552

White M3A1 Scout Car selges Il570xn31886718

White M3A1 Scout Car selges Il570xn31886668

e.jostad

Antall Innlegg : 10
Join date : 05.09.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by JohnnyTH Lør 8 Jan 2011 - 13:23

Erik før jeg får den oppfattningen at du er bitter på samlemiljøet i norge.
Er du overrasket over at det er vanskelig å selge et så spesielt og kostbart kjøretøy i Norge?
Vi er jo ikke akkuratt noe kjempestort miljø.

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by Skjelten Lør 8 Jan 2011 - 19:01

Tror ikke Erik er bitter på samlermiljøet i Norge men er irritert på de som absolutt skal ringe og prute selv om de ikke har penger eller skal ha bilen. Kan ikke være så veldig overraskende at spesielle kjøretøy koster litt.

Geir

Skjelten

Antall Innlegg : 59
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by JohnnyTH Lør 8 Jan 2011 - 22:27

Må jo si meg enig i det at hvis man ringer for å prute uten å være intresert i å kjøpe så er jo det ganske uhøffelig.
Hvis man pruter så mener jeg jo at da har man tenkt å handle hvis man blir enig om prisen.
Er vel ikke mange av oss som ikke pruter på en bilhandel:)

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by Skjelten Søn 9 Jan 2011 - 23:05

[quote="e.jostad"]
Kongsberg merking er genialt, jeg syns den gamle artikkelen fra Mødd æn Snåvv om denne merkingen burde trykkes på nytt. Dessuten håper jeg noen tar seg sammen og får lagd et nytt parti av den vakre HMK genser'n.

Erik:Artikkel om Kongsbergmerking av Jeep skal bli Very Happy
Og med det samme, ikke kødd om HMK genseren. Den ble annonsert som en lekker klubbgenseer i 100 % ren bomull til en pris av kun 150,- pluss porto.
den kunne kjøpes på HMK-Vestfossen- lagerutsalg Jeep og weaseldeler.
For de som ikke har sett den så er den brun med sandfarvede ermer og røde stripe ved skuldrene.
Kanskje vi skal møtes på Beltring med hver vår genser Very Happy
Sikkert ikke mange andre som har tilsvarende der

Geir

Skjelten

Antall Innlegg : 59
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by JohnnyTH Man 10 Jan 2011 - 18:05

Det finnes endel som tar ting litt for alvorlig og. både selgere og kjøpere. En kamerat av meg sendte en tekst melding på en dodge WC 54 signal som han vurderte. Prisen var litt i overkant av hva han hadde tenkt å bruke så han tenkte han skulle prøve å spare et par tusenlapper. men svaret han fikk fra selger var ren utskjelling. så den handelen ble det ikke noe av.
jeg vet ikke hvem selger var men det var her i norge

jt

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by Frank A Man 10 Jan 2011 - 20:08

He he
Det minner meg på den ambulansen jeg hadde til salgs her for noen år siden. Da var det ingen som ringte og prutet en gang.
Jeg skulle jo ha hele 20 tusen lapper for den. Helt strøken med merking og det hele. til slutt måtte jeg selge den til en Engelsk luring, så dukket den opp på forsiden på magasinet wheels and tracks noen måneder senere, ikke fordi den var stygg.
Jeg tok vare på bladet som ett minne.
Jeg burde jo solgt den med tap her hjemme selvfølgelig, dumme meg.
cat
Frank A
Frank A

Antall Innlegg : 5
Join date : 12.06.2010
Bosted : Hima

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by bso Ons 12 Jan 2011 - 22:23

JohnnyTH skrev:Det finnes endel som tar ting litt for alvorlig og. både selgere og kjøpere. En kamerat av meg sendte en tekst melding på en dodge WC 54 signal som han vurderte. Prisen var litt i overkant av hva han hadde tenkt å bruke så han tenkte han skulle prøve å spare et par tusenlapper. men svaret han fikk fra selger var ren utskjelling. så den handelen ble det ikke noe av.
jeg vet ikke hvem selger var men det var her i norge

jt

Her er sms jeg jeg skrev:
Er prisen litt "snillere" om den blir i Norge?

Sms som jeg fikk som svar:
Hvorfor egentlig? Driver ikke uhjelp til gjerrige nordmenn.
Det er faktisk sånne som deg som sørger for at bilene våre går ut av landet.
Betal det det koster, eller sitt og grin over at en mindre bemidlede utlendinger som skjønner verdien av gamle biler.
Desutten vil jeg uansett heller selge til en utlending som tar vare på bilen,
enn en som lar den stå ute og råtne i Norge.




bso

Antall Innlegg : 34
Join date : 06.08.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by Willys44 Tir 8 Feb 2011 - 21:11

Hei
Å selge biler i Norge ser jeg som et problem hvis man ikke skal gi dem bort. hadde en WC54 radio bil til salgs. Forlangte bud over 15000 for den. de fleste ringte for og prute eller krangle på pris. Alt var dyrt og frakt var de en grusom pris på. men bilen ble solgt, men ikke her i landet. de som overasker meg er at folk i Poln og andre litt fatige land har rå og kjøpe biler fra lille norge? og jeg vill tro det er litt dyrere og frakte en bil fra Nord-Norge til Poln en til f.eks til Oslo. Så lykke til med salge av bilen. Blir imponert hvis du få solgt den her i landet.

Espen

Willys44

Antall Innlegg : 11
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by JohnnyTH Tir 8 Feb 2011 - 21:54

150 tusen er jo endel penger for de fleste av oss. Og så går det vel fort med 100 tusen til for å resturere den. Må jo ha endel penger for å drive med sånt. Og vi er jo et lite miljø her i norge så er vel ikke så mange rikinger blant oss:)
Er vel ikke så rart noen pruter. Anonsen din på milweb er jo 17 000kr rimligere:) Salgstriks?

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by e.jostad Tir 8 Feb 2011 - 22:42

Annonsen ble lagt inn da kursen på Euro var noe bedre enn den er nå.

Jeg er åpen for et seriøst bud, men prøv å beholde bakkekontakten. Bytte i feks meeeeeget fin Dodge eller Volvo felt betrakter jeg som bortkastet tid for både meg og "interessent".
Den som fort klarer å rote bort 100 tusen på å restaurere denne bilen, har tydeligvis ikke rette kompetansen. Forøvrig...... skulle man mot formodning klare å bruke 100 tusen på å få denne i perfekt stand, får man fortsatt igjen pengene. Naturligvis ikke her hjemme da.....

Aporopos rikinger..... Vi er norges største kjøretøyklubb, så jeg antar rikinger er større representert i vårt miljø, enn i andre. I veteran- og amcarmiljøet forøvrig, synes det ikke som om 150.000,- er en avskrekkende sum for et sjeldent kjøretøy. Det vil man fort overbevise seg om etter en tur på feks FINN.

Det er vel heller det at vi i det militærhistoriske kjøretøymiljøet er så til de grader bortskjemte med å få fine kjøretøy til skrappris, at vi ikke gidder å bruke penger når ting plutselig koster noe. Det er vel også i vårt miljø at vi finner størst eksport. I de andre miljøene importeres det faktisk kjøretøy....

Det eneste kjøretøyet i Norge som tydeligvis holder et internasjonalt prisnivå, er JEEP. Det skulle ikke forundre meg om at vi på treff om 10 år kun ser mer eller mindre reproduserte JEEP'er, og naturligvis endel etterkrigs godbiter som Land Rover og Geländewagen. Resten har utlendingene hentet.

e.jostad

Antall Innlegg : 10
Join date : 05.09.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by JohnnyTH Ons 9 Feb 2011 - 14:17

Jeg brukte da over 1000 timer timer på å resturere dodgen min så bare der har man jo 100 tusen hvis man tar en forsiktig timepris. Og så gikk det vel med 30 tusen i diverse andre ting og tang....

Du har nok rett i det at vi er bortskjemte her i norge med billige biler. Men at vi ikke kommer til å ha noen igjen er vel litt drøyt. Er jo ikke noe problem å kjøpe en bil tilbake fra utlandet når den er til salgs.

Vi kan da ikke være norges største kjøretøy klubb? Det er vel å ta hardt i. Er HMK større en Audi klubben, Amcar og NMCU. NMCU har jo 15 000 medlemmer Smile

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by Willys44 Ons 9 Feb 2011 - 21:06

150 000.- for denne bilen er vel ikke den verste prisen. Men mr Jostad har vel noen andre objekter som kan selges biligere men med litt mer jobb Rolling Eyes
Syntes jeg så noen i siste nr av M & S.
Ja man kan sikkert kjøpe den til bake fra de store utland om noen år, men hva vill prisen være da? De er ikke mange biler som er biligere i utlande som i Norge. Norge har vel biligsalg i forhold til England og div andre land.
Men som sagt lykke til med salge.

Espen

Willys44

Antall Innlegg : 11
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by JohnnyTH Ons 9 Feb 2011 - 21:20

Jeg mener ikke prisen er feil. den er sikkert verdt det Sikkert mer og.
Og hadde jeg hatt pengene skulle jeg gjerne handlet. Mener bare at det er jo fremdeles mye penger for en hobbyting.
Noen ser vel på det som invisteringer men jeg tenker nå om disse grønne bilene som hobby.

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by Hada Søn 13 Feb 2011 - 22:34


I utlandet er det stort miljø innen ww2 reenacting og du vil ikke ha noen problem med å selge den der. (Se linken nedenfor for arrangemang i polen). Synd det ikke er så stort reenact-miljø her i norge som kan ta vare på og bruke kjøretøyet. Veldig synd om du må selge til utlandet, da det blir svært lite med den slags kjøretøyer igjen her. Hvorfor er det ingen kjøretøy klubber som kan ta vare på biler? Det er dyrt for enkeltpersoner å kjøpe slike biler.

http://www.zsel.pl/~dday/2010/4.%20inscenizacja%20„Obrona%20posterunku”%20-%20park%20przy%20ulicy%20Steyera/index.html

Hada

Antall Innlegg : 5
Join date : 15.01.2011
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

White M3A1 Scout Car selges Empty Re: White M3A1 Scout Car selges

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet