HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

+7
bdodge
Per Kj
EinarF
Admin
odd austdal
trond overvik
Snorre
11 posters

Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Snorre Tor 10 Jun 2010 - 16:13

Så i siste Mud & Snow at det skulle bli mulig å kjøpe henger fra foreningen før ferien, bra jobbet hvor melder jeg min interesse? Very Happy Very Happy

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty hengere

Poste by trond overvik Tor 10 Jun 2010 - 22:30

Hei, og takk for interesse, det kommer brev i slutten av neste uke til alle hmks hovedmedlemmer, der står alt du trenger å vite for a kjøpe henger. Ellers vil dette forumet bli brukt for å oppdatere dere etter hvert som salgsteder blir operative.
Trond Overvik
hmk sentralstyre

trond overvik

Antall Innlegg : 130
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Snorre Fre 11 Jun 2010 - 9:31

Igjen bra jobbet og takk for hurtigt svar.

Snorre

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty 1/4 T

Poste by odd austdal Fre 11 Jun 2010 - 16:04

Virkelig spent på hvordan dette kommer til og bli !Blir man tildelt en henger etter førstemann til mølla prinsippet ? eller er hengerne besiktiget av hmk og har samme standard og befinner seg rundt om i kongeriket ? venter spent på brev ! håper jeg får det før jeg reiser på ferie i uke 25 ?

Odd"båll"

odd austdal

Antall Innlegg : 12
Join date : 08.06.2010
Bosted : Stavanger

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty skal vel holde..

Poste by trond overvik Lør 19 Jun 2010 - 11:32

..akkurat det Odd, lå brevet i kassa di idag?

trond overvik

Antall Innlegg : 130
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by odd austdal Lør 19 Jun 2010 - 16:33

Hei Trond !
Yepp fikk brevet i dag !Regner med at det kommer ytterligere informasjon fra hmk og fremgangsmåte og en form for bestillingsskjema og om ønsket utleveringsted og tid ?
Håper det er forståelse for medlemmer som ikke bor så sentralt rundt de tre utleveringstedene når det kommer til henting og salgsmelding o.s.v.

go ferie alle sammen !(Borte fra data,en i 3 uker nå !)

Odd"båll" Cool

odd austdal

Antall Innlegg : 12
Join date : 08.06.2010
Bosted : Stavanger

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by trond overvik Lør 19 Jun 2010 - 20:42

Som svar på de første mailer om hengere;
- det blir første mann til mølla
-det blir annonsert salgssteder og tidspunkt her på forumet, eller i M&S om tiden tillater det.
-det blir KUN KONTANT salg.
-alle papirer SKAL være på plass før vi begynner, så salgsmeldinger kan fylles ut omgående, så henger kan registrees av den enkelte uten opphold, vi skal ikke ha noen ny M6 sak i HMK.
-det er mao INGEN LISTE du kan skrive deg på.
-finles brevet , der står vel det meste.

det var alt for i kveld, bær over med meg om jeg ikke svarer på alle mailer, alt av spm/svar vil komme her.
mvh
Trond O

trond overvik

Antall Innlegg : 130
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by trond overvik Lør 19 Jun 2010 - 22:56

..en ting til, det ligger ut noen bilder på fjæsboksia mi av hengerne.
T

trond overvik

Antall Innlegg : 130
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Bilder

Poste by Admin Søn 20 Jun 2010 - 13:16

Her er bilder av hengerne.
Rolf

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Hengeretrandum160610009
Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Hengeretrandum160610015
Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Hengeretrandum160610048
Admin
Admin
Admin

Antall Innlegg : 53
Join date : 07.06.2010

https://forum-sof.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Førstemann til mølla??

Poste by EinarF Søn 20 Jun 2010 - 14:26

Førstemann til mølla høres i utganspunktet litt sprøtt ut, synes jeg. No Ellers blir det spennende.
EinarF
EinarF

Antall Innlegg : 47
Join date : 08.06.2010
Bosted : Palmekysten

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Snorre Søn 20 Jun 2010 - 18:06

Har ikke fått noe brev enda fåse om det kommer i morgen...

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by trond overvik Søn 20 Jun 2010 - 22:33

OKI; flere svar;
kat 1; kr 1500.- mangler hjul og/eller skjermer . skader i balje , nedklemt og stygt bulket
kat2; kr 2500.- komplett men med bulker,småskader i balje
kat3; kr; 4500.- komplett, ingen synlige skader.
Alle hengere er ww2 prod, så dere må regne med at de er brukt (!)
Det er ikke tatt hensyn til lakk/flassing i kategorisering.
Hva angår dekk; gummi er ferskvare, det er ikke vurdert kvalitet der.
Som tidligere sagt, det er her på forumet det vil bli opplyst om tid/sted for salg
Trond

trond overvik

Antall Innlegg : 130
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Hvem får eindomsretten over Hengerene?

Poste by Snorre Man 21 Jun 2010 - 16:43

Fikk brevet ang hengere idag, prisene var jo greie men jeg må si at jeg overrasket over salgsbetingelsene. Krav til medlemskap i klubben så lenge jeg eier hengeren, sterke begrensninger i hvem jeg kan selge hengeren i og sist men ikke minst HMK skal stå som hovedeier i vognkortet, hva skjer den dagen HMK ikke finnes lenger eller går overende må jeg da levere fra meg hengeren som jeg har betalt for, pusset opp og vedlikeholdt?

For ordens skyld har jeg ingen plan om å melde meg ut, ei heller har jeg tanker om å kjøpe hengeren for dernest å selge den med profitt ut av landet, jeg er også inneforstått at det er frivillig om jeg vil kjøpe henger eller ikke.

Men jeg synes spørsmålet ang mitt rettsvern som underordnet deleier er viktig å få belyst.

Mvh

Snorre

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by trond overvik Man 21 Jun 2010 - 17:13

Dette er krav som står i "enduser certificate" på disse hengerne, vi kan mene hva vi vil om det................ dette er dessverre en diskusjon jeg ikke kommer til å ta. Sånn er det bare.
Trond

trond overvik

Antall Innlegg : 130
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Snorre Man 21 Jun 2010 - 17:22

Jeg stilte et spørsmål , jeg diskuterte ikke, hva skjer dagen hmk ikke lenger eksisterer?

Snorre

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Per Kj Tir 22 Jun 2010 - 9:08

Hvordan blir det hvis en kjøper henger og en ikke
lenger har plass til den. Kjøper HMK dem tilbake?

Per Kj.

Per Kj

Antall Innlegg : 16
Join date : 10.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Snorre Tir 22 Jun 2010 - 18:36

Jeg synes det er utrolig dårlig at Klubben velger å ignorere helt legetime spørsmål angående salgs bestingelsene. Det er helt normalt at den som kjøper en vare får forklart hva salgsvilkårene innebærer.

Snorre

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty salgsbetingelser 1/4 ton henger

Poste by bdodge Tir 22 Jun 2010 - 23:27

Hei, vil bare si at jeg syntes det er uberettiget å hisse seg opp/ irritere seg over denne saken da det er amerikansk politikk og ikke hmk som bestemmer vilkårene. Mitt råd er at om dette virker uåverkomelig og problematisk.Så sats på å kjøpe en henger uten end user vilkår. Mvh. Bjørn Michelsen.

bdodge

Antall Innlegg : 10
Join date : 11.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Snorre Tir 22 Jun 2010 - 23:57

Jeg har på ingen måte hisset meg opp og som du kan lese av innlegget mitt skjønner jeg at det er frivillig om man vil kjøpe hengere eller ikke. Jeg har ikke prøvd å diskutere eller argumentere mot salgsbetingelsene satt av Amerikanske myndigheter, jeg har ytret at jeg personlig var skuffet over innholdet i brevet (samt manglende svar på mitt spørsmål) jeg håper det er rom for å ytre hvorvidt man synes dette var et godt tilbud eller ikke.

Det jeg har bedt om er en redegjørelse om hva som skjer i den eventualitet at HMK ikke lenger eksisterer, hva skjer da med hengerne. Jeg skjønner skjønner fremdeles ikke hvorfor ingen vil svare på mitt ene spørsmål, som jeg synes er betimelig da jeg fremdeles ikke har bestemt meg om jeg skal prøve å kjøpe en av disse hengerene eller ikke. Hvis de som har håndtert saken i klubben ikke har tenkt i gjennom dette scenarioet og følgelig ikke vet svaret er det jo ikke verre en å meddele dette.

Mvh

Snorre

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by JohnnyTH Ons 23 Jun 2010 - 9:13

så lenge DU er medlem så eksisterer jo HMK. Trenger jo ikke så mange medlemer for å eksistere så det er vel ikke så relevant problem:)
Og skulle det bli slik at HMK bare har 1 medlem så er det jo ikke noe problem at HMK er hovedeier.

JEg synes dette er en topp avtale. Selvfølgelig hadde det nok vært bedre om man selv ble eier men da kunne vi vel risikert å ventet i åresvis på at all end user avtalene skulle være i boks.

Kanskje det går ann på et senere tidspunkt å søke om induviduell end user licence? men man kan jo i alle fall bruke hengeren frem til da. Er vel det som er det viktigste for de fleste.

Johnny

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Klaus-Olaf Ons 23 Jun 2010 - 12:47

Nå må folk være så snille å ikke lage problemer ut av alt ting. Det er folk i HMK som på frivillig basis og sin private fritid som har klart å få til en fin avtale med at vi skal få lov til å kjøpe disse hengerene. At det er regler og avtaler å forholde seg til er greit og som det står i brevet, "sånn er det"
Om ikke denne avtalen mellom HMK og forsvaret hadde blitt noe av ville det mest sannsynligvis blitt skrapmetall av disse hengerene. Vi skal alle sammen være glade for at det er mulig for oss å kjøpe hengere. Om man har vært med i HMK og det "grønne" miljø i noen år så vet man at det har vært veldig vanskelig å få tak i hengere tidligere.

De som ikke er enige eller liker avtalen som de flinke gutta i HMK har fått til for oss medlemmer, kan bare enkelt la være å kjøpe henger. Ikke bruk tid og krefter på å diskutere alt mulig, vær glad for at noen gidder å ordne så vi andre kan nyte godt av det.

Mvh Klaus-Olaf

Klaus-Olaf

Antall Innlegg : 8
Join date : 16.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by ERIK D Ons 23 Jun 2010 - 17:18

Ja,ja, noen av dere skulle vært med på "Det store Jeepkjøpet" i 1985..!! Eller da klubben kjøpte opp radioene AN-GRC 9 og 17 !! Med masse utstyr tilhørende !! Eller da klubben kjøpte opp strømaggeregatene til lading av batterier ! også med masse reservedeler. For ikke og snakke om da klubben kjøpte opp restene av Dodge og GMC deler som kom i flere trailerlass opp til Tanum utenfor Oslo. Vi medlemmer tok i mot... og kjøpte det vi hadde plass og råd til ! og vel så det. Bevares det var nok diskusjoner dengang også, men dæven så gøy det var og få kjøpt allt det snadderet til DE prisene...akk ja....det var dengang.ED

ERIK D

Antall Innlegg : 8
Join date : 08.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Svenn Ons 23 Jun 2010 - 20:32

Hengerne er på vei..... Very Happy

Møtte 4 stk Scania fra forsvaret på E6 ved Kløfta idag...stappfulle med hengere på planet!!!

Løp og kjøp Smile

Svenn

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger Empty Re: Hvordan får jeg bestilt 1/4 Ton henger

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet