HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

OVERHALING AV STARTMOTOR

2 posters

Go down

OVERHALING AV STARTMOTOR Empty OVERHALING AV STARTMOTOR

Poste by Kriger1942 Tir 18 Okt 2011 - 22:00

ER DET NOEN SOM HAR EN GOD OPPSKRIFT ELLER BESKRIVELSE AV OVERHALING OG RENGJØRING AV STARTMOTOREN TIL WILLYS MED 6V ANLEGG SÅ HADDE DET VÆRT ALLE TIDERS?

Kriger1942

Antall Innlegg : 5
Join date : 02.10.2011

Til Toppen Go down

OVERHALING AV STARTMOTOR Empty Re: OVERHALING AV STARTMOTOR

Poste by Kim Søn 23 Okt 2011 - 20:18

hei

holder på med dette selv akkurat nå i garasjen, oppskriften er ikke helt klar ennå.
Har funnet noen linker til dette:
http://rensjeep.com/fixstarter/starterrepair.html
https://www.youtube.com/results?search_query=autolite+starter+rebuild&aq=f

Kan ligge mye i dårlige forbindelser tror jeg
Blir vel en rask skylling i bensin/ annet løsemiddel, litt trykkluft enkel puss av hoveddeler, et strøk grunnig og så litt silkematt svart lakk.
Etter prinsippet look good, be good.
Hvis ikke blir det ny demontering...

kim

Kim

Antall Innlegg : 14
Join date : 17.06.2010

Til Toppen Go down

OVERHALING AV STARTMOTOR Empty KRIGER1942

Poste by Kriger1942 Søn 23 Okt 2011 - 21:59

Kastet meg like godt ut i det så i løpet av lørdag formiddag var startmotoren demontert og overhalt. Var ikke egentlig noen heksekunst. Viste seg imidlertid at startbryteren var brent stykker. Største utfordringen var å komme til boltene. Hjelper dersom du tar av coilen og evt. fordelerlokket. Starteren var ikke så ille tilgriset inni selv om den ikke hadde vært overhalet siden 1964! La på litt grease på lageret foran, bak og på midten. Skal ikke olje på akselen. Ellers ble papiret på åpningene over børstene ødelagt under demonteringen, men la på ducktape i stedet. Håper det gjør samme nytten. Nå er imidlertid Moane utsolgt for startbrytere så det blir vel litt venting før jeg kan få det hele på plass igjen.

Kriger1942

Antall Innlegg : 5
Join date : 02.10.2011

Til Toppen Go down

OVERHALING AV STARTMOTOR Empty Re: OVERHALING AV STARTMOTOR

Poste by Kriger1942 Søn 23 Okt 2011 - 22:57

Den første linken var veldig bra, men ser ut til å være en noe annen type startmotor (to poler) enn den jeg har og at den har en løs messingrforing i enden av akselen. Tror ikke det var det på min??? Klarte meg ellers uten å ta av batteriet, skjermen og hjulet. Det var trangt men det holdt å fjerne luftfilteret og coilen.

Kriger1942

Antall Innlegg : 5
Join date : 02.10.2011

Til Toppen Go down

OVERHALING AV STARTMOTOR Empty Re: OVERHALING AV STARTMOTOR

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet