HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

3 posters

Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

Poste by Aashild Fre 23 Sep 2011 - 20:39

Jeg startet med å besøke biltilsynet den 3. juni. La frem mitt ærend til en på teknisk, og han skulle ta kontakt med meg. Den 29. juni ble jeg oppringt, og fikk da avslag pga Kjøretøyforskriften § 18-1 punkt 6.
Den 1. juli skrev jeg en klage ang avslaget,og den leverte jeg direkte til han på teknisk.

Jeg hadde jo et håp om å få den til personbil før lyskastertreffet i Lødingen, men så heldig var jeg ikke Sad

I slutten av august ble jeg oppringt fra biltilsynet, og fikk da vite at jeg får den over til personbil Very Happy Nu var det bare å vise den hos dem, så skulle det ordnes med nytt vognkort. JIPPI!!!

Så på tirsdag som kommer kjører jeg til biltilsynet.... Very Happy - og håper det går i orden Smile


Aashild
Aashild
Aashild

Antall Innlegg : 11
Join date : 04.07.2010
Bosted : Evenes

Til Toppen Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Re: Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

Poste by JohnnyTH Lør 24 Sep 2011 - 16:45

gratulere så langt. helt utrolig hvis du klarer dette. burde åpne dører for flere

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Re: Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

Poste by Aashild Lør 24 Sep 2011 - 17:52

Ja jeg krysser fingre så langt Smile Må innrømme at jeg hadde med meg en lang liste med WC51 og WC52 som var personbiler, men det hjalp ikke. Dem ville ha noen som var blitt personbil etter at den nye kjøretøyforskriften kom, og det fikk dem sammen med klagen min.
Da jeg ble oppringt, ble det sagt at dem hadde mottatt brevet dagen før, så hvor dem hadde fått svaret(tillatelsen) fra, ja det vet jeg ikke.
Aashild
Aashild

Antall Innlegg : 11
Join date : 04.07.2010
Bosted : Evenes

Til Toppen Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Re: Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

Poste by poden Lør 8 Okt 2011 - 16:38

Hei du.
Hvordan har det gått med godkjenningen hos biltilsynet?
Hadde det i så fall vært mulig å få kopier av papirene... Vi er mange i samme situasjon her.

Min mail adr er joaalars@online.no


poden

Antall Innlegg : 4
Join date : 27.06.2010

Til Toppen Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Kvarting personbil

Poste by poden Lør 8 Okt 2011 - 16:39

Hei du.
Hvordan har det gått med godkjenningen hos biltilsynet?
Hadde det i så fall vært mulig å få kopier av papirene... Vi er mange i samme situasjon her.

Min mail adr er joaalars@online.no


poden

Antall Innlegg : 4
Join date : 27.06.2010

Til Toppen Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Re: Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

Poste by Aashild Lør 8 Okt 2011 - 16:54

Heisann..
Joda det gikk bare greit det, men har ikke fått nytt vognkort enda, og det kommer av at jeg ville ha endret div i vognkortet som er feil(årsmodell, modell, motorstørrelse og det som kunne rettes). Jeg har en canadisk Dodge og ikke en WC52. De sa jeg skulle få vognkortet tilsendt, så nu venter jeg med spenning på det.

Jeg sender deg e-post.
Aashild
Aashild

Antall Innlegg : 11
Join date : 04.07.2010
Bosted : Evenes

Til Toppen Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Re: Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

Poste by Aashild Fre 21 Okt 2011 - 13:06

HURRA og JIPPI!!! Very Happy

I dag fikk jeg det midlertidige vognkortet i posten.
Personbil med 8 sitteplasser i alt, og ny teknisk data(modell, type, årsmodell, motorstørrelse, bredde og motoreffekt).

Kjempetakk til gutta på biltilsynet i Harstad!

Aashild
Aashild

Antall Innlegg : 11
Join date : 04.07.2010
Bosted : Evenes

Til Toppen Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Re: Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

Poste by JohnnyTH Fre 21 Okt 2011 - 14:09

det er fantastisk. Gratulere så mye.
Nå er det noen andre dodge varebil eiere der ute som tenker på å kjøre til harstad??

Johnny

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :) Empty Re: Dodge "kvarting" fra varebil til personbil nesten i boks :)

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet