HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Registrert Bantham henger - Det gikk bra!

2 posters

Go down

Registrert Bantham henger - Det gikk bra! Empty Registrert Bantham henger - Det gikk bra!

Poste by FordGpw Ons 6 Okt 2010 - 12:26

Hei alle dere som skal ut og registere en 1/4 T Bantham.
Har fulgt med på forumet og var MEGET spent når jeg i dag troppet opp hos Statens vegvesen for å få registrert min renoverte Bantham henger kjøpt på Steinvik lager i sommer. Jeg har bygd den om fra 24V til orginal 6V slik at den kan brukes bak en av mine GPW'er. Jeg byttet ut trekant refleksene med runde, kjøpte ledningsett og lykter på Moane, sandblåste og lakkerte.

På trafikkstasjonenble jeg møtt av en hyggelig kar, men jeg skjønte veldig fort at dette var upløyd mark for Trafikkstasjonen i Trondheim. Etterhvert kom det flere kontrollører og alle hadde sin formening om hva som var lovlig og ikke lovlig. Spesielt var det de runde refleksende som var tema, samt manglede blinklys og skiltlys.

Jeg hevded hardnakket at hengeren kunne bli registrert slik den var når den kom til kai i Norge på 50 tallet. Jeg ba de sjekke i "sveis".

Til slutt gikk det iorden og jeg fikk "Vedtak etter søknad om etterregistrering av kjøretøy" et godkjent stempel.

Jeg hadde på forhånd sjekket ut ledige nummer og hadde allerede bestilt og mottatt skilt , så dette ble montert og vips....... GPW med henger kjørte hjem, helt lovlig.

Seansen tok 2timer og 40 min. Hvis noen andre skal registrere en slik henger kan mitt registreringsnr oppgies slik at Trafikkstasjonen kan se hva som ble gjort med min.
Reg nummeret er R-184 og gokjenningen ble utført ved Trondheim Trafikkstasjon 6 oktober 2010. Jeg ble ikke avkrevd noen form for gebyrer Very Happy

I vognkortet står det nå totalvekt 500kg og nyttelast 250 kg, lengde 2700mm, bredde 1450mm.

Roger medlem 5281

FordGpw

Antall Innlegg : 21
Join date : 23.06.2010

Til Toppen Go down

Registrert Bantham henger - Det gikk bra! Empty Re: Registrert Bantham henger - Det gikk bra!

Poste by knut eivind Ons 8 Feb 2012 - 16:09

hvordan var det med papirer osv? hva må evt være med av ting som salgsmelding osv?

knut eivind

Antall Innlegg : 9
Join date : 11.08.2011

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet