HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Dodge, fremmed motortype

2 posters

Go down

Dodge, fremmed motortype Empty Dodge, fremmed motortype

Poste by sdkfz2 Søn 19 Sep 2010 - 23:38

Den "vanlige" Dodgen brukte som kjent T214 motoren. Jeg har stående en motor som ikke har den samme stemplingen som de ordinære kvartingene, men derimot står det på motoren min et blekkskilt som sier at man ved delebestilling må oppgi type nr 441. Hva slags motor er dette? Den er i første øyekast lik T214 men har en del forskjeller. Starter er 12V, og dynamoen er skikkelig king size av størrelse. Noen tips på hva dette er?

Mvh Benny

sdkfz2

Antall Innlegg : 32
Join date : 21.06.2010

Til Toppen Go down

Dodge, fremmed motortype Empty Re: Dodge, fremmed motortype

Poste by Frank Man 20 Sep 2010 - 22:06

sdkfz2 skrev:Den "vanlige" Dodgen brukte som kjent T214 motoren. Jeg har stående en motor som ikke har den samme stemplingen som de ordinære kvartingene, men derimot står det på motoren min et blekkskilt som sier at man ved delebestilling må oppgi type nr 441. Hva slags motor er dette? Den er i første øyekast lik T214 men har en del forskjeller. Starter er 12V, og dynamoen er skikkelig king size av størrelse. Noen tips på hva dette er?

Mvh Benny

Det kan være en Power Wagon motor. Kjenner ikke til 441 koden i forbindelse med Dodge, men så vidt jeg husker skal Power Wagon motoren være ørlite grann lengere en T214.

(441 er en betgnelse brukt på Willys motorer fra den sivile produksjonen rett før krigen)
Frank
Frank

Antall Innlegg : 45
Join date : 08.06.2010

http://www.jeepfabrikken.no

Til Toppen Go down

Dodge, fremmed motortype Empty Re: Dodge, fremmed motortype

Poste by sdkfz2 Man 20 Sep 2010 - 22:42

Heisann. Takk for svaret. Jeg lurer egentlig på at motoren tilhører Dodge WC52 APT (Air Portable Truck), i Norge ofte omtalt som "Canada Dodge". Denne typen har en litt sterkere motor enn de vanlige usa-kvartingene. Fant en del info om dette på et utenlandskt forum.

mvh Benny

sdkfz2

Antall Innlegg : 32
Join date : 21.06.2010

Til Toppen Go down

Dodge, fremmed motortype Empty Re: Dodge, fremmed motortype

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet