HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Avbalansering hjul Dodge

4 posters

Go down

Avbalansering hjul Dodge Empty Avbalansering hjul Dodge

Poste by Eirik Fre 3 Sep 2010 - 14:08

Hei

Jeg lurer på om noen har noen erfaring med avbalansering av hjul til kvarting.
Har selv vært i kontakt med et par dekkforhandlere i Osloområdet, som sier de ikke får festet felgene i avbalanseringsmaskinene sine. Har også undersøkt om muligheten for å balansere mens hjulene sitter på bilen, men de verkstedene jeg var i kontakt med hadde ikke slikt utstyr som var kalibrert og klart til bruk.

Flott hvis noen kan hjelpe meg.

Eirik

Eirik

Antall Innlegg : 2
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

http://home.online.no/~lorente/bil.cfm

Til Toppen Go down

Avbalansering hjul Dodge Empty Re: Avbalansering hjul Dodge

Poste by JohnnyTH Fre 3 Sep 2010 - 15:46

<P>et lastebil verksted bør vel kunne hjelpe deg. selv om jeg heller ikke har fått balanser dekkene mine enda.<BR></P>
<P>Broblemet er somregel de kon'ene som brukes til å sentre felgen er for små. Når jeg drev dekkverksted en gang i gamledager fikk jeg laget en slik stor kon for å ta hjul til små lastebiler.</P>
<P>&nbsp;</P>
<P>jt<BR></P>

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

Avbalansering hjul Dodge Empty Re: Avbalansering hjul Dodge

Poste by elling Fre 3 Sep 2010 - 17:46

Jeg har avbalansert dekkene på min Dodge hos et lastebildekksfirma på Grünerløkka (for ca 100 år siden).
Hadde problem med at loddene ikke fikk skikkelig feste i felgen og løsnet i høy fart (og det er ikke morro for de rundt).
Løsningen ble å feste loddene med en liten sveiseperle og da satt det skikkelig fast (og der sitter de den dag i dag!Surprised)
Lykke til!
elling
elling

Antall Innlegg : 24
Join date : 08.06.2010
Age : 56
Bosted : Øyer

Til Toppen Go down

Avbalansering hjul Dodge Empty Re: Avbalansering hjul Dodge

Poste by JohnnyTH Fre 3 Sep 2010 - 18:59

må vel være mulig å bruke lodd som man limer inn som på lettmetalfelger. men kan sikkert vøre vanskelig på den matte lakken.
sikkert ikke mange lastebilverksted som har limlodd så det bør man sikkert ta med selv

JohnnyTH

Antall Innlegg : 64
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

Avbalansering hjul Dodge Empty Re: Avbalansering hjul Dodge

Poste by trond overvik Fre 3 Sep 2010 - 19:52

Vianor har (hadde iallfall) små vogner de satt på og presset mot hjulet på bilen for balansering. Det var som oftest den største av "gutta på gølvet"
som tok store 4hjulstrekkere, det ble 100.
T

trond overvik

Antall Innlegg : 130
Join date : 07.06.2010

Til Toppen Go down

Avbalansering hjul Dodge Empty Avballansering ?

Poste by Eirik Ons 7 Mar 2012 - 14:45

Når jeg kjører kvartingen over 35-40mph, får jeg innimellom store svingninger i bilen. Folk som har kjørt bak meg sier det ser ut som forhjulene spretter opp og ned på veien, slik at akslingen blir stående å vippe fra side til side. Dette samsvarer godt med hvordan det kjennes å kjøre bilen. Jeg får ikke stoppet disse bevegelsene før jeg har senket farten til under 30mph.

Jeg tenkte dette måtte ha noe med avballansering av hjulene å gjøre, og har derfor fått avballansert hjulene mine, og de er sjekket for urundhet.
Jeg har også byttet noen hjulbolter som var skjeve. Jeg har ingen vibrasjoner i rattet. Alikevel er problemet der fortsatt.

Jeg lurer litt på om det er støtdemperene som er helt sykkelpumpe, og at de derfor ikke klarer å roe akslingen, hvis den begynner å svinge.

Er det noen som har hatt tilsvarende problemer, eller som har gode ideer til andre ting jeg bør sjekke?

Mvh
Eirik


Eirik

Antall Innlegg : 2
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

http://home.online.no/~lorente/bil.cfm

Til Toppen Go down

Avbalansering hjul Dodge Empty Re: Avbalansering hjul Dodge

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet