HMK FORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

5 posters

Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

Poste by Snorre Tor 10 Jun 2010 - 16:09

Jeg er over snittet aktiv på div fora for meg er det greit å ha et brukernavn som jeg forholder meg til, synes også at det er greit at personer som ikke er brukere av forumet ikke nødvendigvis vet hvem jeg er. Endel mensker heter også det samme så her blir det jo likevell en konflikt når man skall opprette brukernavn.

Jeg foreslår at reglene endres slik at vi fritt kan velge brukernavn.

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Navn

Poste by Admin Tor 10 Jun 2010 - 23:15

Hei Snorre

Takker for innspillet..
Det er et ønske fra HMK sentralt at medlemmer skal registrere seg med navn.
Det er selvsagt mange meninger om å bruke navn eller et nick/alias.. Jeg er også på mange forskjellige forum rundt om i verden, og flere av dem er jeg registrert med nic. Men jeg skriver alltid under med navn.. Mener det er vanlig høflighet å tilkjennegi hvem som ytrer seg om forskjelligt..

Forstår deg på den delen der du tenker på gjester som er innom og leser (som ikke er registrert eller medlemmer), at du ikke føler de ikke trenger vite hvem du er..

Tar gjerne flere innspill på dette, men ønsket er som sagt at folk registrerer seg med navn.

Rolf
adm
Admin
Admin
Admin

Antall Innlegg : 53
Join date : 07.06.2010

https://forum-sof.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Re: Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

Poste by Snorre Fre 11 Jun 2010 - 9:30

Hei Rolf,

Takk for svaret, jeg er ikke enig med argumentasjonene din men for min del var det viktig å gi mitt innspill, så får det være opp til andre å eventuelt si hva de mener.

Mvh

Snorre

Snorre

Antall Innlegg : 17
Join date : 10.06.2010
Age : 53
Bosted : Frogner

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Re: Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

Poste by kristaga Fre 11 Jun 2010 - 22:02

Det er enkelt å legge til et felt i profiloversikta der en må spesifisere fullt navn. Da kunne navnet komme opp under brukernavnet for hvert innlegg. Dette er vanlig andre steder der brukerne skal være kjent.

En stor ulempe er at en ikke kan sjekke på noen måte om de som har skrevet et navn som brukernavn virkelig har det navnet. En kan så klart bruke medlemsnummeret som bevis på at en er den en er, men hva da med ikke-medlemmer? Dessuten blir det mye jobb å manuelt godkjenne alle.

Kristian André Gallis

kristaga

Antall Innlegg : 18
Join date : 11.06.2010
Bosted : Andebu

http://gallis.com/kag/

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Re: Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

Poste by Birting Fre 11 Jun 2010 - 22:40

Jeg har skrevet fullt navn og biltype på signaturen i profilen min, men den kommer ikke fram på innleggene mine.
Noen som vet hvorfor signaturen ikke vises? Shocked


Jan Kenneth Glomstad
Birting
Birting

Antall Innlegg : 100
Join date : 08.06.2010
Age : 56
Bosted : Frei

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Re: Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

Poste by kristaga Fre 11 Jun 2010 - 23:17

Har du huka av for «Bruk alltid signatur» under fanen «Innstillinger» i profilen din?

Redigert: Det virka visst ikke her heller. Hmm. Kristian André


Sist endret av kristaga den Fre 11 Jun 2010 - 23:17, endret 1 gang (Reason for editing : -)

kristaga

Antall Innlegg : 18
Join date : 11.06.2010
Bosted : Andebu

http://gallis.com/kag/

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Re: Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

Poste by kristaga Fre 11 Jun 2010 - 23:35

Det ser ut til at signaturmuligheten er stengt fra administratoren. Kanskje den blir slått på etter hvert?

Kristian André

kristaga

Antall Innlegg : 18
Join date : 11.06.2010
Bosted : Andebu

http://gallis.com/kag/

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Re: Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

Poste by Svenn Lør 12 Jun 2010 - 2:56

Hva er fullt navn da???

fornavn, etternavn osv....

Jeg vil helst kun bruke fornavn....liker ikke tanken på å kunne googles opp i alle sammenhenger..men de som trenger å vite det,, vet hvem jeg er her da Very Happy så da får det evt være medlemsnummer, men det utelukker kanskje ikke-medlemmer, og det er kanskje ikke ønskelig?? Men kan jo se at folk med fordel kan styre unna ugjenkjennelig nick da...

just my two cents...


Hilsen
SVENN!!!! (som synes det er topp at forumet er tilbake!!)

Svenn

Antall Innlegg : 87
Join date : 09.06.2010

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Signatur

Poste by Admin Lør 12 Jun 2010 - 16:13

Da tror jeg at det med signatur skal være i orden..
Jeg må lære etter hvert som ting går på frem her...
Så kom fortsatt med innspill og ideer.

Rolf
adm
Admin
Admin
Admin

Antall Innlegg : 53
Join date : 07.06.2010

https://forum-sof.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn Empty Re: Skjønnen ikke vitsen med fult navn som brukernavn

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet